آرشیو یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۳۷
سیاسی
۲

رئیس سازمان پدافند غیرعامل: تلگرام از وزارت ارتباطات سوء استفاده کرد

سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: کانال هایی که ترویج بی حجابی می کنند قراردادی با یکی از مراکز وابسته به سیا دارند و مبلغ 230 میلیون دلار دریافت کرده اند تا بی حجابی را ترویج دهند.

جلالی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که 95 درصد از سهم شبکه های اجتماعی کشور را در دست شبکه های اجتماعی خارجی گذاشته ایم، گفت: نگاه های سیاسی در این موضوع موثر بوده است، برخی ها احساس می کردند یک رسانه مستقل نسبت به رسانه ملی در اختیار برخی جناح ها قرار می گیرد و می توانند از آن استفاده کنند. همین نگاه به اندازه ای کمک کرد تا پیام رسان تلگرام تقویت شود.

وی با بیان این که قابلیت هایی که خود شبکه ایجاد کرده است و مساعدت هایی که وزارت ارتباطات در ارائه پهنای مناسب به آن شبکه داد نیز تا حدی باعث شد یکه تاز میدان شوند، افزود: به نظر من تلگرام از وزارت ارتباطات و مقامات امنیتی سوء استفاده کرد. با نقشی که در آشوب های اخیر این شبکه بازی کرد بایستی رفتار ما نسبت به گذشته با تلگرام به طور جدی تغییر کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در پاسخ به این پرسش که چرا فیلترینگ تلگرام ادامه نیافت، گفت: یکی از دلایل این بود که مسئولان احساس می کردند ما جایگزین آماده نداشتیم که بتواند یکجا همه قابلیت ها را داشته باشد. از طرفی برخی مسئولان تصور می کردند حوادث اخیر اهمیت چندانی ندارد که به نظر من نگاه غلطی بود چرا که حادثه بزرگی اتفاق افتاد. خوشبختانه نگاه کلی این است که شبکه های داخلی تقویت شوند و حداقل تعادل در واگذاری سهم بین شبکه های خارجی و داخلی ایجاد شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره کانال آمدنیوز، گفت: این کانال براساس اطلاعات ما وابسته به سرویس اطلاعاتی یکی از کشورهاست و عناصر آن مامور آن سرویس اطلاعاتی هستند. آمریکایی ها سالانه مبالغی را برای مخالفان جمهوری اسلامی ایران در نظر می گیرند.جلالی تاکید کرد: نگاه ما به این کانال به عنوان یک جاسوس است؛ سایت مزدوری که از خارج پول می گیرد و علیه مردم و امنیت کشور اقدام می کند. ما نیز باید با همین نگاه برخورد کنیم.