آرشیو پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۴۰۲۸
ورزش
۱۵
حاشیه

مدال آور طلای المپیک در مجلات امریکایی متهم به آزار جنسی شد

ابراز نگرانی سناتورهای امریکا از آزار جنسی در ورزش

سناتورهای امریکایی بعد از بررسی مساله آزار جنسی در ورزش از وضعیت این مشکل ابراز نگرانی کردند. آنها اعلام کردند که نگران سازمان یافته بودن برخی مشکلات در ورزش از جمله آزار جنسی هستند. این واکنش در حالی رخ داد که کمیته المپیک امریکا و فدراسیون ژیمناستیک این کشور نتوانستند مدارک و اطلاعات کافی درباره مشکلات ایجاد شده در ژیمناستیک امریکا به سناتورها ارایه دهند.

چندی پیش رسوایی هایی درباره آزار جنسی گسترده در ژیمناستیک امریکا صورت گرفت و لری نسار، پزشک پیشین تیم المپیک ژیمناستیک امریکا به بیش از 175 سال زندان محکوم شد. سناتورهای امریکایی منتظر ارایه اطلاعات بیشتر درباره مساله آزار جنسی در ورزش از سوی دیگر فدراسیون های ورزش های المپیک در این کشور هستند. مجلس سنای امریکا از 25 ژانویه تحقیقاتی را در این باره آغاز کرده است. دو سناتور امریکا که یکی از آنها جمهوریخواه و دیگری نیز دموکرات است، در بیانیه ای اعلام کرده اند که خواستار ارایه اطلاعاتی درباره آزارهای جنسی لری نسار هستند.

این دو سناتور اختصاصا قصد دارند بدانند که آیا کمیته المپیک امریکا می توانست به آزارهای نسار خاتمه دهد یا نه. روز گذشته نیز در حالی که شوان راجر وایت، مدال طلای اسنوبورد المپیک زمستانی 2018 را کسب کرد در مجله های نیویورک و اسلیت گزارشی از آزار جنسی این ورزشکار منتشر شد.

لنا زاویده که در فعالیت های مربوط به موسیقی با وایت همکاری داشته است او را محکوم به آزار جنسی کرده بود. البته این پرونده از ماه آگوست سال 2016 باز شده است اما دوباره امروز در این مجله ها به این مشکل پرداخته شده است. وکیل وایت پیش از این اعلام کرده بود که اتهامات پشتوانه حقوقی ندارند.