آرشیو دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۵۴
حوادث
۱۹

رضایت 8 فرزند برای نجات پدر از قصاص

هشت فرزند مرد سالخورده که همسرش را با هفت ضربه چاقو به قتل رسانده بود با حضور در دادسرای جنایی تهران او را بخشیدند.

به گزارش جام جم، علی 73 ساله متهم است 5 بهمن امسال به دلیل نخریدن سبزی با همسرش درگیر شده و او را با هفت ضربه چاقو در خانه شان در محله فلاح به قتل رسانده است. او بعداز بازسازی صحنه قتل با دستور بازپرس دشتبان روانه زندان شد.

مرد همسرکش چند روز پیش برای آخرین دفاع به شعبه دهم دادسرای جنایی تهران منتقل شد و به بازپرس جنایی گفت: من و همسرم 50 سال زندگی مشترک داشتیم و ثمره زندگی مان هشت فرزند است. روزی که جنایت رخ داد، ساعت 7 صبح همسرم از من خواست برای خرید سبزی بیرون بروم، رفتم اما سبزی مورد نظر را در مغازه و میدان میوه و تره بار پیدا نکردم.

وی افزود: همسرم که متوجه شد سبزی نخریده ام با من دعوا کرد و بحثمان بالا گرفت. عصبانی شدم، رفتم آشپزخانه و کاردی برداشتم و به سمتش گرفتم تا او را بترسانم. دوباره دعوایمان شد و در اوج عصبانیت یک ضربه به گردن او و شش ضربه به سینه و بدنش زدم.

متهم با تجدید قرارقانونی به زندان بازگشت. این درحالی بود که هشت فرزند او نزد بازپرس پرونده آمدند و اعلام کردند مادرمان فوت شده و داغ سنگینی بردلمان مانده است. نمی خواهیم پدر سالخورده مان را هم از دست بدهیم. او را می بخشیم و نمی خواهیم قصاص شود.

با توجه به بخشیده شدن پیرمرد از سوی فرزندانش، پرونده او به اتهام مباشرت در قتل عمدی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد تا او از جنبه عمومی جرم محاکمه شود.