آرشیو دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۵۴
حوادث
۱۹

بررسی کودک آزاری در مرگ مشکوک پسر 10 ماهه

پرونده مرگ مشکوک پسر ده ماهه با مشاهده آثار کودک آزاری روی بدنش و کشف الکل در خونش وارد مرحله تازه ای شد.

به گزارش جام جم، ساعت یک بامداد نخستین روز اسفند امسال یکی از مسئولان بیمارستانی در جنوب تهران موضوع مرگ مشکوک پسر ده ماهه ای را به پلیس گزارش داد. در ادامه ماموران کلانتری 161 خزانه با حضور در بیمارستان و تحقیقات اولیه متوجه شدند این کودک براثر ضربه مغزی فوت شده اما آثار زخم وکبودی که نشان از کودک آزاری می دهد، روی بدن کودک وجود دارد و به نظر می رسد او مورد کودک آزاری قرار گرفته باشد و مرگ وی مشکوک است. همچنین در تحقیقات بعدی از مسئولان بیمارستان معلوم شد زمانی که آزمایش سم شناسی از این کودک شده در خون او اثر الکل مشاهده شده است.

مرگ مشکوک این کودک به بازپرس سجاد منافی آذر، کشیک قتل دادسرای جنایی تهران گزارش شد و با هماهنگی قضایی جسد وی به پزشکی قانونی انتقال یافت. این در حالی بود که والدین او برای ادامه تحقیقات به کلانتری احضار شدند.

مادر کودک به افسر تحقیق گفت: دو روز پیش پسرشان درحال بازی روی مبل بوده که ناگهان ازروی آن افتاده و بی هوش شده است. او را به بیمارستان منتقل کرده اند که بعداز دو روز وی مرگ مغزی شده و فوت کرده است.

در ادامه پدر کودک هم در جریان تحقیقات به افسر تحقیق گفت: من در اتاق دیگری خوابیده بودم. با صدای فریاد و جیغ همسرم از خواب بیدار شدم. سراسیمه سمت او رفتم که متوجه شدم پسرمان روی مبل در حال بازی بوده که ناگهان تعادلش را از دست داده و به زمین افتاده است. او را به بیمارستان بردیم که بعد از دو روز جان باخت.

مرد جوان ادامه داد: کودک آزاری و وجود الکل در خون او را قبول نداریم و قبل از حادثه فقط شربت سرماخوردگی خورده بود. با توجه به گفته های زن و شوهر جوان، پرونده برای ادامه تحقیقات در اختیار ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. قرار است کارشناسان پزشکی قانونی درباره علت اصلی مرگ او نظر دهند.