آرشیو پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۳۰۹۸
ورزش
۱۴

شفر: چرا زنان به ورزشگاه نمی آیند؟

وینفرد شفر، سرمربی آلمانی استقلال تهران، پیش از داربی در کنفرانسی خبری درباره مسائل متنوعی صحبت کرد که در زیر به خلاصه ای از آنها اشاره شده است.

وضعیت استقلال: الان این مشخص است که رسانه ها در آسیا و اروپا بیشتر در مورد استقلال می نویسند. نه فقط در آسیا بلکه در اروپا نیز این اتفاق در حال رقم خوردن است. برای من داربی، یک مسابقه عادی مانند فولاد و سایپاست. مشخص است که همه تلاش ما برای پیروزشدن خواهد بود.

عدم حضور زنان در ورزشگاه: نمی دانم چرا خانم ها در ورزشگاه حضور ندارند. من باید بدانم که چرا خانم ها در ورزشگاه نیستند و زمانی که بدانم، می توانم بگویم حضور آنها به فرهنگ سازی در داربی کمک می کند یا نه. من از شما جواب می خواهم. شما به من بگویید چرا خانم ها نمی توانند به ورزشگاه بیایند. فوتبال برای همه آدم ها مهم است و همه می توانند کنار یکدیگر باشند. نمی دانم امروز یا دفعات بعد خانم ها می توانند در ورزشگاه حضور داشته باشند یا نه. نمی دانم در کشورهای دیگر این شرایط وجود دارد یا نه اما امیدوارم خانم ها نیز به ورزشگاه بیایند.

جداشدن از استقلال و پیوستن به تیمی دیگر: تمام تمرکز من روی تیمم است و بقیه مسائل کار من نیست و مدیر برنامه های من درباره آن حرف می زند. من اینجا هنوز کار دارم و عاشق تیمم هستم. وقتی که آمدم، استقلال پانزدهم بود و الان سوم است و عملکرد بهتری دارد. خیلی مسائل باید در باشگاه عوض شود؛ مانند اینترنت همکاران من. همکاران من روزی چند ساعت کار آنالیز در خانه انجام می دهند و وقتی اینترنت نیست، نمی شود کاری انجام داد. من چهار ماه منتظر رزومه بازیکنان تیم های پایه هستم اما هنوز به دست من نرسیده است. باز هم می گویم من عاشق تیمم هستم.

هراس از شکست در داربی: به باخت در داربی فکر نمی کنم و همیشه به برد فکر می کنم. مطمئنم داور یکی از بهترین داوران آسیاست و این موضوع خیلی خوشحال کننده است.

بردن پرسپولیس با گل های زیاد: امیدوارم این اتفاق برای ما رخ دهد. بعد از بازی شاید 40 هزار تماشاگر ما و 40 هزار تماشاگر پرسپولیس از زمین بیرون می روند و نمی خواهم تنشی میان آنها باشد. من سه امتیاز را می خواهم. برای قهرمانی دیر رسیدم و به همین دلیل می توانیم از همین حالا بگوییم پرسپولیس قهرمان شده است.