آرشیو پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۳۰۹۸
ورزش
۱۴

برانکو: حسی بهتر از پیروزی در داربی نیست

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی کروات پرسپولیس، پیش از داربی در کنفرانسی خبری درباره مسائل متنوعی صحبت کرد که در زیر به خلاصه ای از آنها اشاره شده است.

داربی تهران: این هفتمین داربی من و بزرگ ترین بازی آسیاست. یکی از بازی های دنیاست. شاید مثل رئال و بارسلونا نباشد؛ اما توجهات و خواسته ها به همان اندازه است. من خودم خوشحال هستم و افتخار می کنم که جزئی از این نمایش بزرگ باشم. این بازی از یک لحاظ اهمیت خاصی دارد و اینفانتینو به عنوان نفر اول فوتبال جهان در آن حضور دارد.

حضور نداشتن زنان در ورزشگاه: من خوشحالم که آقای اینفانتینو در ایران حاضر هستند و می بینند که در ایران چطور بازی انجام می شود و به طور مستقیم سطح کیفیت فوتبال ایران را حس می کنند. قبل از هرچیزی وضعیت امنیتی ایران را ببینند که با وجود حضور این چنینی مردم در استادیوم ها، من شاهد هیچ حادثه ای نبودم. درباره خانم ها نیز طبیعی است که آنها فوتبال را دنبال می کنند؛ اما این وظیفه من نیست که بگویم بیایند یا نیایند.

اختلاف امتیاز زیاد با استقلال: اختلاف امتیاز به ما روحیه می دهد؛ اما در بازی اختلاف امتیاز اهمیت ندارد. استقلال نشان داده روحیه بالایی دارد. من در بازی های قبلی نیز گفته ام که وضعیت موجود اصلا نمی تواند در نتیجه داربی تاثیرگذار باشد. سه سال پیش که آمدم، استقلال از نظر جایگاه خیلی بهتر بود؛ اما ما با گل علیپور بردیم. داربی اصلا قانون مشخصی ندارد و بازیکنان تصمیم گیرنده هستند.

طعم بردن داربی: هیچ احساسی بهتر از این نیست که در داربی برنده باشی و اصلا وصف کردنی نیست که برنده باشی. ما می دانیم چه اهمیتی برای هواداران دارد و مثل این است که یک قهرمانی مضاعف باشد. امکان قهرمانی با برد وجود دارد؛ اما مهم است که بازی خوبی داشته باشیم و به هواداران شادی و شعف بدهیم و بهترین نتیجه را بگیریم. ضمن اینکه ما حتما مجبور نیستیم برنده شویم و قهرمان شویم و دلیلی نیست که بازیکنانم استرس داشته باشند و آنها باید نشاط و هیجان داشته باشند و به تمام چیزهایی که تاکنون به دست آورده اند، افتخار کنند.

بازی ندادن به مسلمان: شما می دانید به نعمتی چه کسی پاس داد؟ فرشاد مگر چه مشکلی دارد که پلی میکر نباشد؟ در تیم ملی چه کسی پلی میکر است؟ در داربی مشخص می شود که پلی میکر و پاس طلایی دهنده ما چه کسی است.