آرشیو یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۵۸
حوادث - اخبار کشور
۱۱

آب گرفتگی 130 خانه روستایی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت که بارندگی شدید و جاری شدن روان آب از 6 روز پیش تاکنون باعث آبگرفتگی 130 خانه روستایی در جنوب این استان شده است.

رضا اربابی دیروز در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: ساکنان این خانه ها توسط نیروهای امدادی هلال احمر در چادر اسکان یافتند.

وی گفت: طغیان رودخانه های محلی و جاری شدن سیلاب در این مدت به تاسیسات زیربنایی و مزارع کشاورزی شهرستان های سراوان، ایرانشهر، نیکشهر، فنوج، کنارک، سرباز و چابهار خسارت وارد کرد.

وی بیان کرد: سیلاب چندین راه روستایی و اصلی در جنوب استان را بست که تعدادی از آنها بازگشایی شد و هفت راه در شهرستان های نیکشهر، فنوج و دلگان هنوز بازگشایی نشده است.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان وبلوچستان همزمان با وقوع سیلاب از 6 تا 11اسفندماه در جنوب این استان 528 نفر از مردم های سراوان، نیکشهر، فنوج، کنارک، سرباز، چابهار و ایرانشهر توسط نیروهای هلال احمر در چادر اسکان داده شدند.

رسول راشکی افزود: با توجه به شدت سیلاب علاوه بر اسکان سیل زدگان؛ نیروهای هلال احمر به 645 نفر آسیب دیده نیز خدمات رسانی کردند.

وی توزیع 106تخته موکت، 120 دستگاه چادر امدادی، 271 تخته پتو، 168کیلوگرم نایلون، 79 شعله فانوس و والر و 656 قوطی انواع کنسرو را از جمله اقلام توزیع شده میان مردم سیل زده جنوب استان ذکر کرد.