آرشیو سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۶۰
صفحه آخر
۱۲

طرح کثیف صهیونیست ها لو رفت

تغییر کاربری املاک فلسطینیان از خانه به قبرستان!

بررسی های یک موسسه تحقیقاتی نشان می دهد، حداقل 40 درصد گورستان های شهرک نشینان صهیونیست روی زمین ها و خانه های تصاحب شده فلسطینیان که به بهانه های مختلف مصادره می شوند، ساخته شده اند.

روزنامه «هاآرتص» با استناد به نتایج منتشر شده یک تحقیقات اذعان کرد بیش از 600 گور صهیونیست ها در 10 شهرک صهیونیستی بر روی زمین هایی قرار دارند که متعلق به مالکان خصوصی فلسطینی در کرانه باختری بوده و مقامات اشغالگر اسرائیلی آنها را به صورت غیرقانونی مصادره کرده اند. براساس این مطالعه بیش از 33 گورستان اسرائیلی در شهرک های صهیونیست نشین وجود دارند که بعضی از آنها کوچک و برخی دیگر گورستان های اصلی و بزرگ محسوب می شوند. در این مطالعه آمده، 1400 شهرک نشین یهودی در این گورستان ها دفن شده اند که زمین آنها متعلق به مالکان فلسطینی بوده است. دو گورستان اصلی در الخلیل و شهرک صهیونیستی کفار عتصیون قرار دارند که در سال 1948 بر روی زمین های فلسطینی ساخته شدند که اسرائیل مدعی است آنها را از مالکانش خریداری کرده است.

این تحقیقات توسط (مرکز مطالعات بین المللی خاورمیانه) صورت گرفته و روزنامه هاآرتص با استناد به این تحقیقات نوشته، قبرستان های ساخته شده بر روی این زمین ها در نزدیکی شهرک های یهودی نشین بیت ال، افرا، پزوگوت، ماله میشماش، آلون موره و کرایت آربا نیز همگی به اشکال مختلف و به زور اشغال شده اند.

براساس این مطالعه، برخی از این گورها به بهانه های امنیتی ساخته شده اند در حالی که برخی از آنها صدها متر از محل سکونت شهرک نشین ها فاصله دارند و صهیونیست ها هم از پس دادن املاک فلسطینیان سر باز می زنند.

سیطره بر کلیسا

از سوی دیگر «حنا عیسی»، فعال حقوقی و دبیرکل شورای اسلامی، مسیحی حمایت از قدس و مقدسات فلسطین که به عنوان استاد حقوق بین الملل دانشگاه «بیزریت» در کرانه باختری فعالیت دارد، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی خواستار پرداخت 191 میلیون دلار از سوی کلیساها است و با آگاهی نسبت به عدم توان پرداخت این مبلغ توسط کلیسا، خواستار سیطره بر املاک آنها و مصادره کلیسا ها است.

وی افزود براساس آخرین آمارها، موقوفات مسیحیان که شامل زمین، اماکن تجاری، مدرسه، هتل و بیمارستان است، 28 درصد اراضی بخش قدیمی شهر قدس را در بر می گیرد که این املاک در معرض تهدید مصادره از سوی اسرائیل قرار دارد.