آرشیو دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۶۷۳۹
صفحه آخر
۲۴

مجازستان

جوانان بیشترین کاربران فضای مجازی

بر پایه گزارش رسانه های خارجی که در فضای مجازی منتشر شد، بیشترین کاربران شبکه های اجتماعی در جهان در رده سنی 18 تا 29 سال قرار دارند. 94 درصد از کاربران در سنین 18 تا 24 سال از یوتیوب استفاده می کنند، ولی تنها 56 درصد از کاربران بالای 50 سال از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند.

سوال از استیضاح کنندگان

برخی کاربران فضای مجازی از استیضاح کنندگان سه وزیر کشاورزی، رفاه و راه و شهرسازی سوال کرده اند که آنان در دولت دوره اول روحانی نیز وزیر بوده اند، اگر عملکردشان قابل قبول نیست، چرا شش ماه پیش مجلس به این وزیران رای اعتماد داد؟ در این مدت چه اتفاقی رخ داده که در پی استیضاح آنان هستند؟ استیضاح بیشتر کارآمدی و دقت نظرمجلس را زیر سوال می برد.

استقبال از اقدام شهرداری تهران

اقدام شهرداری تهران در نمایش چهره زنان موفق و نامدار ایرانی مورد استقبال برخی کاربران فضای مجازی قرار گرفته است. این کاربران با انتشار تصاویری از این زنان که در خیابان های تهران نصب شده است، این اقدام را «تحسین برانگیز» و «درخور تقدیر» و «اثرگذار» دانسته اند. یکی از فعالان حزبی در توئیتی درباره این تصویرها به تصویر یک بانوی ارمنی به نام «آلنوش طریان» فیزیکدان ایرانی ارمنی تبار اشاره کرده که به مادر نجوم و بانوی اختر فیزیک مشهور بود.

عبور بحران ها با همبستگی ملی

ضرورت همبستگی ملی، مشارکت و همدلی عموم مردم برای عبور از بحران های تهدیدکننده ایران از سوی کاربران فضای مجازی مورد تاکید قرار گرفت. این کاربران خواستار گفت و گو و تعامل جریان های سیاسی داخل کشور با هدف رسیدن به راه های میانه شدند.

شوخی نویسنده امریکایی با ترامپ و اون

«ایان برمر» نویسنده امریکایی در قالب متن و تصویر با «ترامپ» و «کیم جونگ اون» شوخی کرد. او خواستار تبادل موهای ترامپ و اون به نشانه حسن نیت در مذاکرات شد و تصویر دو شخصیت را با موهای طرف مقابل منتشر کرد.