آرشیو دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۴۰۵۴
جهان
۵
خبر آخر

پیش بینی خروج امریکا از برجام

گروه دیپلماسی| باب کورکر، رییس کمیته روابط خارجی سنا در مصاحبه با شبکه «سی بی اس» امریکا در زمینه احتمال خروج واشنگتن از برجام گفت: «اگر با اروپایی ها بر سر یک چارچوب درباره برجام به توافق نرسیم، رییس جمهور در ماه مه از برجام کناره گیری می کند. بعید می دانم توافقی با اروپایی ها حاصل شود. فکر می کنم که رییس جمهور احتمالا از آن خارج می شود، مگر آنکه همتایان اروپایی ما در حقیقت در خصوص یک چارچوب (برجام) به توافق برسند.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کند رییس جمهور امریکا باید با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نشست برگزار کند، گفت: فکر می کنم چیز خوبی باشد و فکر می کنم که محقق شود. فکر می کنم در نهایت (دیدار ترامپ و کیم جونگ اون) محقق شود. ما کانال های ارتباطی خود به کره شمالی را داریم. همان طور که می دانید ما شیوه های مختص به خود برای هماهنگ کردن امور به شیوه ای مناسب را داریم.

این مقام سنا درباره احتمال تایید «مایک پمپئو» به عنوان وزیر خارجه جدید امریکا در کمیته روابط خارجی سنا گفت: فکر می کنم که وی اواخر هفته از اوضاع خود مطلع شد.... احساس من این است که پمپئو (در مقایسه با تیلرسون) با رییس جمهور همراستاتر است و فکر می کنم که یکی از سوالاتی که در حین فرآیند جلسه استماع از او پرسیده شود، اطمینان حاصل کردن از این امر باشد که ارزیابی صادقانه ای ارایه می دهد و همچنین درباره طیف کاملی از گزینه هایی به رییس جمهور برای تصمیم گیری ارایه می دهد، سوال می شود. احساس من این است که آنها (ترامپ و پمپئو) با هم کنار می آیند. آنها در مسیر سیاست خارجی، همگامی کاملی با یکدیگر خواهند داشت.