آرشیو شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۷۵
حوادث - اخبار کشور
۱۱

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلاب در برخی مناطق

سازمان هواشناسی از احتمال آبگرفتگی معابر و بالا آمدن موقت آب رودخانه ها به سبب شدت بارش، رگبارو رعدوبرق در برخی مناطق خبر داد.

بنا بر اعلام این سازمان، برای امروز رشد ابر گاهی با رگبار و رعد و برق موقت و وزش باد شدید لحظه ای در اصفهان، چهار محال و بختیاری،کهگیلویه و بویر احمد، نیمه شمالی استان های فارس و کرمان، برخی نقاط یزد،همدان، مرکزی، لرستان، شمال و شرق خوزستان، شرق کرمانشاه، شرق ایلام، بوشهر، جنوب قزوین، برخی نقاط استان های تهران و البرز، شرق مازندران و شمال غرب سمنان پیش بینی می شود.

این سازمان در اخطاریه ای اعلام کرد: طی امروز به سبب شدت بارش، رگبارو رعدوبرق، احتمال آبگرفتگی معابر، بالا آمدن موقت آب رودخانه ها در غرب اصفهان، شمال شرق خوزستان، جنوب کهگیلویه و بویر احمد، شمال غرب چهار محال و بختیاری، شمال و شرق لرستان، جنوب همدان، شرق کرمانشاه، ارتفاعات البرز در شرق مازندران و شمال سمنان پیش بینی می شود، لذا توصیه می شود شهروندان از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها در مناطق یاد شده خودداری نمایند.

شایان توجه است که ویژگی سامانه های فصل بهار احتمال بسیار بالا برای وقوع بارش های رگباری همراه با رعدوبرق است که علیرغم قابل توجه نبودن مقدار بارش تجمعی در بازه شبانه روز، به سبب بارش شدید موقت در بازه زمان نسبتا کوتاه منجر به روان آب و سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد و از جمله در رودخانه های فصلی و دره های کوهستانی پرشیب و همچنین وقوع رعدوبرق به ویژه در ارتفاعات می شود.

امروز به سبب رگبار و رعد وبرق و وزش باد شدید موقت غرب خلیج فارس مواج پیش بینی می شود، لذا توصیه می شود هنگام تردد قایق های تفریحی و شناورهای سبک نکات ایمنی رعایت شود.