آرشیو شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۷۵
حوادث - اخبار کشور
۱۱

پلیس فتا هشدار داد: دریافت شارژ و حجم اینترنت رایگان ترفند جاسوسی از سیستم کاربران

براساس اعلام پلیس فتا دریافت شارژ و حجم اینترنت رایگان از آن دسته ترفندهاییست که برای جاسوسی از سیستم کاربران به راه افتاده است.

به گزارش فارس، پلیس فتا اعلام کرد: کاربران به این نکته توجه داشته باشند که بسیاری از نرم افزارهایی که در سایت ها و شبکه های اجتماعی تبلیغ شده و رایگان برای نصب قرار دارد، می تواند یک بدافزار باشد که اقدام به جاسوسی از سیستم ما یا سوء استفاده از اطلاعات و امکانات سیستم ما بنماید.

کاربران نباید به هیچ وجه مورد فریب این دست تبلیغات اعم از «دریافت شارژ رایگان»، «دریافت حجم اینترنت رایگان»، «اد کن جایزه بگیر» و نرم افزار... قرار گرفته و اقدام به نصب این گونه نرم افزارها کنند.

بنابراین برای منفعت بیشتر به صورت آگاهانه اقدام به نصب هر نوع نرم افزار نکنید و تبعات منفی نصب اینگونه بدافزارها را دست کم نگیرید، چرا که در برخی مواقع منجر به برداشت تصاویر و فیلم ها از گوشی هوشمند شما می شود.بهتر است کاربران نرم افزارهای مورد نیاز خود را از مبادی و سایت ها و کانال های معتبر و رسمی دریافت نمایند و درصورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir در بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کنند.