آرشیو شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۷۵
حوادث - اخبار کشور
۱۱

بیش از 5 متر برف در محل سقوط هواپیمای آسمان انباشته شده است

پیش بینی پایان جستجوی پیکر جانباختگان سانحه هوایی در اواخر اردیبهشت

یک مسئول سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: بیش از پنج متر برف در محل سقوط هواپیمای آسمان وجود دارد و برای دسترسی به پیکر های احتمالی باید منتظر آب شدن برف باشیم.

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره روند جستجوی پیکرسرنشینان هواپیمای آسمان که 29 بهمن ماه سال 96 در ارتفاعات دنا سقوط کرد، به میزان گفت: از زمان سقوط تا کنون جستجو ها برای یافتن پیکر های جانباختگان این حادثه ادامه دارد.

حسین درخشان افزود: بخشی از پیکر های شناسایی شده برای انجام مراحل قانونی به پایین ارتفاعات منتقل شده و اقدامات برای شناسایی سایر پیکر ها همچنان ادامه دارد.

درخشان با اشاره به وضعیت محل حادثه اظهارداشت: هنوز مقدار قابل توجهی برف در ارتفاعات دنا وجود دارد و در این شرایط، عملیات جستجو با دشواری همراه است.

وی در پاسخ به این که چه زمانی برف های ارتفاعات دنا آب می شود تا عملیات نیرو های امدادی آسان تر شود؟، گفت: پیش بینی می شود تا اواخر اردیبهشت ماه، برف های منطقه تا حدود زیادی آب شود، در این شرایط می توانیم راحت تر از قبل کار جستجو برای یافتن پیکر های جانباختگان این حادثه را ادامه دهیم.

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر در خصوص تعداد نیرو های امدادی حاضر در منطقه خاطرنشان کرد: اکنون 20 نیروی امدادی شامل 12 تن از نیرو های هلال احمر و 8 نیروی محلی در ارتفاعات دنا حضور داشته و جستجو برای یافتن پیکر ها را در دستور کار دارند.

درخشان گفت: در دهلیزی که پیش بینی می شود بخشی از پیکر های جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای آسمان در آنجا باشد، بیش از پنج متر برف وجود دارد و برای دسترسی به پیکر های احتمالی باید منتظر آب شدن برف باشیم.