آرشیو یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۸۷
ورزشی
۹
حدیث دشت عشق

به یاد سردار شهید «محمدحسین باقرزاده»

من مردانه جنگیدم و کشته شدم

شهید «محمدحسین باقرزاده» 26 شهریور 1339 در قائم شهر متولد شد. وی ورزش مورد علاقه اش فوتبال بود و در تیم وحدت قائم شهر عضویت داشت. سال چهارم دبیرستان بود که با شروع جنگ، ادامه تحصیل را به بعد موکول کرد و در اسفند 1360 برای گذراندن خدمت سربازی به عضویت بسیج قائم شهر درآمد و بلافاصله در اسفند همان سال تا فروردین 1361 به جبهه اعزام شد. در دوران سربازی به عضویت رسمی سپاه قائم شهر درآمد و پس از طی دوره مربیگری به عنوان مربی آموزش مشغول به کار شد.«باقرزاده» در سال 1362 آموزش فرماندهی گردان را در پادگان امام حسین(ع) تهران طی کرد و از خرداد 1363 به عنوان فرمانده گروهانی از گردان یا رسول الله(ص) از لشکر 25 کربلا در جبهه حضور یافت.

در مدت حضور در جبهه 2 بار از ناحیه سر مجروح و یک بار دچار موج گرفتگی شد.«محمدحسین» شبی در خواب دید که در یک عملیات بزرگی شرکت کرده و شهید شده است. به سبب آن خواب، دیگر تاب ماندن پشت جبهه را نداشت و به عنوان جانشین گردان حضرت رسول(ص) عازم جبهه شد.

او در عملیات والفجر8 شرکت کرد. و در حین عملیات به یکی از دوستان خود گفت: «بعد از شهادتم به همسرم بگو که من مردانه جنگیدم و کشته شدم.» سرانجام در ادامه عملیات والفجر 8 و در 24 بهمن 1364 بر اثر اصابت تیر مستقیم به سرش به شهادت رسید.