آرشیو دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۰۹۵
صفحه آخر
۲۰
خبرچین/ مروری بر مهم ترین اخبار دیروز

«پاول» جان، چرا داغ کردی؟

این تلگرام هم با ما شوخی اش گرفته؛ یک زمانی در ایران می گفتند تلگرام را فیلتر می کنیم، حالا تلگرام خودش، خودش را فیلتر می کند! دیروز از صبح تا ملت چشم باز کردند و دیدند که خبری از دینگ و دینگ های همیشگی این پیام رسان نیست، شک کردند به ماجرای فیلترینگ و در ذهن شان تیتر زدند: «صبح بدون تلگرام»! اما کمی بعد خبر رسید سرورهای تلگرام شاید به خاطر داغ بودن خبرهای ما، حسابی داغ کرده و از رده خارج شده و بدون این که ربطی به ما داشته باشد، خود تلگرام ترکیده است. خلاصه دیروز مردم به صورت کاملا خودجوش هوس عضویت در پیام رسان های داخلی کردند تا از شر این داغی و سردی ناگهانی سرورهای آقای پاول دوروف در امان باشند.

دیروز اول سرورهای تلگرام داغ کرد، بعدش هم آقای رئیس جمهور. ایشان دوباره از وزرایشان انتقاد کردند بدون آن که معلوم شود مخاطب این فرمایشات دقیقا کدام وزرا هستند. روحانی دیروز از این ناراحت بود که «عده ای از وزرا، از اول سال، نوایشان نوای ناامیدی است؛ می گویند امسال بودجه کم است، مجلس کم تصویب کرده است، نفت ارزان است، مالیات چه شد، اول دولت، وسط دولت، آخر دولت، سخن اینها سخنان ناامیدی است... تلاش کردم گوشم نسبت به این چیزها کم بشنود... چه خاصیتی دارد ناامیدی و غصه و غم؟...» البته رئیس جمهور حق دارد از ناامیدی برخی همکارانش گلایه مند باشد، اما خب رای دهندگان به ایشان هم می پرسند «چه خاصیتی دارد این انتقادهای بی مخاطب رسانه ای؟...»

حرف از داغ کردن سرورهای تلگرام شد، از یاد نبریم که همه اتهامات فقط متوجه تلگرام نیست. دیروز رئیس پلیس فتای کشور برای شاخ های اینستاگرامی هم شاخ و شانه کشید و گفت که آنها در یک قدمی دستگیری اند. به گفته وی 51هزار پیج اینستاگرامی تحت رصد هستند که عمده آنها فیلم های مستهجن منتشر می کنند. با این آمار و ارقام، اگر صفحه ای در اینستاگرام هم دارید، فکری به حال عکس ها و فالوئرهای خود بکنید که پرونده این شبکه اجتماعی هم کم کم دارد سنگین می شود.