آرشیو سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۳۱۳۷
جهان
۷

رویداد

عقب نشینی ارمنستان در مقابل معترضان

حزب حاکم ارمنستان به خواست معترضان تن داد و از معرفی نخست وزیر جدید منصرف شد. نیکول پاشینیان، رهبر مخالفان دولت، نیز در اجتماع هوادارانش در ایروان گفت آماده است که نخست وزیر ارمنستان شود. یک عضو جناح مخالف پارلمان ارمنستان نیز اعلام کرد نیکول پاشینیان از طرف اپوزیسیون این کشور برای تصدی سمت نخست وزیری رسما کاندیدا شد.

معرفی وزیر کشور جدید بریتانیا

به دنبال استعفای امبر رود در پی رسوایی اخراج پناه جویان، یک سیاست مدار محافظه کار انگلیسی به نام ساجد جاوید به عنوان گزینه اصلی دولت برای جانشینی امبر رود و انتصاب به عنوان وزیر کشور جدید معرفی شده است.

آمادگی مشروط اخوان المسلمین برای مذاکره

معاون رهبر گروه اخوان المسلمین مصر اعلام کرد که این گروه آماده مذاکره با نظام کنونی به سه شرط است. این گروه از سال 2013 در این کشور ممنوع الفعالیت است.

سفر هیئت شورای امنیت به میانمار

اعضای یک تیم شورای امنیت سازمان ملل متحد که درباره بحران مسلمانان روهینجایی تحقیق می کنند، وارد پایتخت این کشور شدند. آنها پیش تر به بنگلادش رفتند که میزبان حدود 700 هزار روهینجایی گریخته از خشونت تحت امر نظامیان است.

ورود آبه به امارات

نخست وزیر ژاپن در سفر دوره ای خود به منطقه برای انجام مذاکرات با هدف تحکیم روابط سیاسی و اقتصادی با ابوظبی وارد امارات شد.

درخواست پوتین برای چاپ نقشه «درست» جهان

رئیس جمهور روسیه دستور داد تا اطلس جدید جهان با نام «درست» جغرافیایی آن تهیه و منتشر شود. ولادیمیر پوتین در دیدار با مسئولان انجمن جغرافیای روسیه گفت: امروزه ما با شرایطی روبه رو هستیم که در آن اسامی روسی را که قرن ها و دهه های گذشته توسط محققان و جهانگردان ما مشخص شده بودند، به تدریج از نقشه جهان پاک می کنند تا سهم روسیه را در مطالعه جهان و توسعه علوم به فراموشی بسپارند.