آرشیو شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۶۷۸۳
صفحه آخر
۲۴

مجازستان

تاخیر عامل بحران

اعتراض های بخشی از مردم کازرون در ارتباط با احتمال تغییر در تقسیمات شهری، بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشت. برخی کاربران از وزیر کشور و دیگر مقام های مرتبط با موضوع خواستند تا ضمن سفر به این شهر به بحران خاتمه دهند. برخی کاربران نیز با اشاره به سخنان حدود یک ماه پیش معاون اول رئیس جمهوری مبنی بر ضرورت جمع شدن سریع جریانات کازرون، تاخیر محلی و ملی در این زمینه را مورد انتقاد قرار داده اند که به بحرانی تر شدن شرایط منجر شده است. برخی کاربران خواستار ورود هیات نظارت بر نمایندگان مجلس برای بررسی رویکرد تاثیر گذار در این بحران سازی شده اند. کاربرانی نیز بی توجهی به پوشش خبری کامل حوادث کازرون در صدا سیما را برجسته کرده و مورد انتقاد قرار دادند.

توضیح برای تناقض ها

برخی کاربران فضای مجازی تناقض ها درباره دسترسی به اطلاعات شخصی اعضای پیام رسان ها را برجسته کرده اند. کاربری نوشت: برای نرفتن به پیام رسان های داخلی گفته می شود مگر چه کار می کنید؟ اطلاعات شما چه کاربردی دارد؟ اما موقع استفاده از فیلترشکن می گویند خطرناک است، اطلاعات شما را می دزدند؟ چرا این تناقض ها توضیح داده نمی شود.

ایران «رابین هود» نمی خواهد

یکی از کاربران فضای مجازی که کارشناس حوزه اقتصادی است، نوشت که جامعه ایران به معمار توسعه عدالت محور نیاز دارد. این کارشناس افزود: جامعه ایران نظریه منسجمی برای توسعه عدالت محور در جریان های سیاسی نمی بیند، بنابر این خلا در این زمینه باید مرتفع شود و راه حل «رئیس جمهوری نظامی» و «عدالت رابین هودی» نیست.

توجه به دیپلماسی ایران

برخی کاربران فضای مجازی نوشتند به رغم پیش بینی تندرو های داخلی، اروپا تاکنون در برابر امریکا مقاومت کرده و «قانون مسدودسازی تحریم های امریکا» را برای مقابله با تحریم های ثانویه واشنگتن علیه شرکت های اروپایی به اجرا گذاشته است. کاربری نوشت که خوب است در این زمینه به عاملیت ایران و قابلیت دیپلماسی ایران باور داشته باشیم.