آرشیو سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۷۹۲
ورزشی
۲۳

تمرین کم و تدارکات نامناسب، علت افت والیبال

هفته اول لیگ ملت های والیبال 2018 در حالی به پایان رسید که تیم ملی والیبال ایران با 2 باخت مقابل فرانسه و ژاپن و یک برد مقابل استرالیا شروع ضعیفی در این رقابت ها داشت و در رتبه دهم جدول 16 تیمی قرار گرفت. مشکلی تکراری که در دوره های قبل لیگ جهانی هم وجود داشت و دیگر به عادتی غلط برای والیبال ایران تبدیل شده است که هر سال، مسابقات را با نتایج ضعیف شروع کند.

علی اصغر نائینی، پاسور و کاپیتان پیشین تیم ملی والیبال ایران در این باره چنین نظری دارد: «تیم ملی در سه مسابقه لیگ ملت ها عملکرد خوبی نداشت که دلیل آن هم به مدیریت والیبال ایران باز می گردد. نخستین مشکل غیر حرفه ای بودن باشگاه هاست. بازیکنان ما سه ماه است که فقط تمرین می کنند.»

محمد ترکاشوند، دریافت کننده پیشین تیم ملی والیبال ایران هم در این خصوص می گوید: «در سال های اخیر همواره در شروع مسابقات، عملکرد خوبی نداشتیم اما هر چه پیش می رویم، کارآیی بازیکنان بیشتر می شود. شاید مشکل این است که بازی های تدارکاتی خوبی نداریم و زمان تمرینات نیز کافی نیست.»

بهنام محمودی، کاپیتان سابق تیم ملی و لژیونر پیشین والیبال ایران هم این نظر را دارد: «اگر بتوانیم جزو هشت تیم برتر جهان شویم، در جایگاه واقعی والیبال ایران ایستاده ایم ولی اگر جایگاه مان پایین تر از هشتمی شود، مطمئنا افت کرده ایم.»

مصطفی کارخانه، سرمربی اسبق تیم ملی والیبال هم این نظر را دارد: «بازیکنان ما باید از نظر فنی، روحی- روانی و انگیزشی خود را برای بازی های هفته دوم آماده کنند. از نظر جسمانی نمی توان کاری انجام داد اما کادر فنی باید از نظر روانی برای هفته دوم بازی ها روی تیم کار کند تا تیم با روحیه بهتر و شاداب تری بازی های هفته دوم را آغاز کند.»