آرشیو سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۷۹۲
فرهنگی
۲۲
فرهنگ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به معاونانش اعلام کرد: بررسی مشکلات فرهنگی و هنری با نگاه راهبردی

جلسه بررسی مسائل و مشکلات هنرمندان حوزه فرهنگ و هنرمنطقه آزاد اروند (خرمشهر و آبادان) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر عامل منطقه آزاد اروند برگزار شد. سیدعباس صالحی در این جلسه از خرمشهر و آبادان به عنوان نماد مقاومت ایران در اذهان مردم یاد کرد و در ادامه با تاکید بر توجه به هنرمندان این منطقه گفت: معاونت ها و بخش های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با نگاه راهبردی به بررسی مسائل و مشکلات اصحاب فرهنگ و هنر خرمشهر و آبادان بپردازند. صالحی درعین حال تصریح کرد: معاونت های تخصصی وزارتخانه با در نظر گرفتن وظایف و اختیارات حوزه خود در سفرهای اختصاصی به این شهرها، ظرفیت های فرهنگی و هنری را شناسایی و بر این اساس اقدامات لازم در راستای رفع مشکلات فرهنگی و هنری و برنامه ریزی های فرهنگی منطقه آزاد اروند را انجام دهند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: معاونت های تخصصی وزارتخانه متناسب با وظایف محوله به خرمشهر و آبادان سفر کرده و از نزدیک مزیت ها، ظرفیت ها و مسائل فرهنگی و هنری این مناطق را بررسی و راهکارهای لازم را ارائه دهند.

انتصابی تازه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی حکمی، محمدرضا اسدزاده را به عنوان مشاور و نماینده وزیر و دبیر شورای عالی ارزشیابی هنرمندان کشور منصوب کرد. شورای عالی ارزشیابی هنرمندان کشور، مجموعه ای زیر نظر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است که از گروه های تخصصی متعددی از جمله سینما و تئاتر، شعر و داستان، هنر و هنرهای سنتی تشکیل شده است.

واکنش توئیتری وزیر ارشاد به نامگذاری خیابانی به نام «عبدالله انوار»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تازه ترین توئیت خود به نامگذاری خیابانی به نام استاد عبدالله انوار واکنش نشان داده است. سیدعباس صالحی در توئیت خود نوشت: «خیابان شنگرف(در کتابخانه ملی) به نام استاد «عبدالله انوار» نامگذاری شد. جهان او شگفت آور است. از منطق و فلسفه و ریاضیات تا موسیقی ونجوم ونسخه شناسی. از تسلط بر دانش قدیم تا چیرگی درعلوم نوین. از نیک نفسی و بی آلایشی تا تکاپوی علمی در94 سالگی. خداوندا به سلامت دارش.»