آرشیو پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۲۰
ورزشی
۹

درآمدزایی عجیب فدراسیون بسکتبال؛ هنوز مشحون علت العلل مشکلات است؟!

فدراسیون بسکتبال اعلام کرده هر شهرستانی که بخواهد کلاس برگزار کند باید از فدراسیون مجوز بگیرد که این مجوز تنها از طریق پرداخت پول انجام می شود.

در چند روز گذشته چند هیئت استان و شهرستان گلایه هایی از فدراسیون بسکتبال درباره برگزاری کلاس های مربی گری و داوری داشتند. این گلایه درباره پولی است که به تازگی در آیین نامه کمیته داوران و مربیان مطرح شده و هر شهری که به دنبال برگزاری کلاس داوری یا مربی گری باشد باید مبلغی به عنوان کسب مجوز به فدراسیون پرداخت کند مبلغی که در گذشته وجود نداشته و حالا باید شهرستان هایی که قطعا از نظر مالی توانایی زیادی ندارند اما به دنبال رشد و توسعه هستند پرداخت کنند. طبق اعلام فدراسیون هر شهرستانی که بخواهد کلاس داوری داشته باشد باید یک مجوز از فدراسیون دریافت کند که این مجوز فقط و فقط پولی است و هر شهرستان باید مبلغ دو میلیون و پانصد هزار تومان به فدراسیون پرداخت کند.

در شرایطی که فدراسیون بسکتبال شعار حمایت از استان ها و شهرستان ها را دارد مشخص نیست این تصمیم چرا گرفته شده و شهرستان ها که به دنبال توسعه بسکتبال هستند چرا باید چنین مبلغی را پرداخت کنند. اگر هدف فدراسیون توسعه بسکتبال در سطح کشور است که به جای دریافت پول باید ازنظر مالی هیئت ها را نیز تقویت کند و اگر هدفش کسب درآمد حتی از طریق شهرستان های کشور است که دوباره این سوال ایجاد می شود دقیقا تیم اقتصادی فدراسیون بسکتبال چه برنامه ریزی برای توسعه در این قسمت دارد. جالب اینکه در زمان برگزاری انتخابات فدراسیون بسکتبال، بسیاری از نامزدها روی موج تخریب محمود مشحون سوار شده بودند و برخی اوقات در اظهار نظرات خود از دایره انصاف خارج می شدند و مشحون را علت العلل مشکلات بسکتبال می دانستند. حالا پس از گذشت چند ماه، وقتی از مشحون در فدراسیون بسکتبال اثری هم نیست، نه تنها مشکلات کمتر نشده، بلکه افزایش هم یافته است!