آرشیو دوشنبه ۱ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۳۲۰۱
جهان
۷

رویداد

بازگشت ژنرال «دوستم» به کابل

ژنرال «عبدالرشید دوستم»، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان، بعدازظهر یکشنبه از ترکیه وارد کابل شد. هارون چخانسوری، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان، گفت: دوستم با تمام اختیارات قانونی اش به کار خود ادامه خواهد داد. او تاکید کرد پرونده اتهاماتی که بر دوستم وارد است، از سوی نهادهای قضائی بررسی خواهد شد.

نگرانی محمد بن سلمان

سایت اطلاعاتی «تاکتیکال ریپورت» نوشت «پادشاه در انتظار» عربستان، یعنی محمد بن سلمان که اکنون ولیعهد است، به شدت نگران فعالیت های برخی شاهزادگان در خارج به ویژه عبدالعزیز بن عبدالله، معاون سابق وزیر خارجه عربستان و پسر ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه سابق عربستان است که با وجود تماس های زیادی که از ریاض با او گرفته شده، نمی خواهد به عربستان بازگردد.

افشای مدارک جدید علیه مشاور پیشین ترامپ

پلیس فدرال آمریکا مدارک مربوط به تحقیقات، نظارت و شنود مکالمات مشاور پیشین ستاد انتخاباتی ترامپ، در جریان پرونده «دخالت های روسیه» در انتخابات 2016 را در اختیار همگان گذاشت. اسنادی که آشکار شده، 421 صفحه است و به کارتر پیج، مشاور پیشین سیاست خارجی ترامپ در جریان رقابت های انتخاباتی مربوط می شود. این مدارک، درخواست اف بی آی از دادگاه نظارت اطلاعات خارجی برای صدور اجازه شنود مکالمات آقای پیج و برخی دیگر از درخواست ها را در بر می گیرد.

تلاش مسکو برای آزادی مامور مخفی

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، شنبه به مایک پمپئو، همتای آمریکایی اش گفته مقام های آمریکایی براساس «اتهامات ساختگی» خانم ماریا بوتینا را دستگیر کرده اند و خواهان آزادی فوری او شده است. به گفته این وزارتخانه، این تماس تلفنی در راستای «بهبود» روابط دو کشور صورت گرفته است.