آرشیو پنجشنبه ۴ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۶۲
حوادث - اخبار کشور
۱۱

رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور: ورودی زندانها 4 درصد کاهش یافته است

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، از کاهش ورودی زندانیان کشور طی پنج سال گذشته خبر داد و گفت: این کاهش معادل چهار درصد کل جمعیت زندانیان است.

به گزارش مهر، اصغر جهانگیر در نشست شورای قضایی استان سمنان، به میزبانی دادگستری از کاهش چهاردرصدی ورودی زندان ها خبر داد و بیان کرد: یکی از مسائلی که ما را به کاهش رویه ورودی زندان ها سوق می دهد، تغییر نگاه برای حل بخشی از مشکلات زندانیان و همچنین جرائم بدل از زندان است.

وی افزود: اگر این نگاه بر دستگاه قضا حاکم شود که هرکس به هر علتی باید به زندان فرستاده شود، قطعا هم از تاثیرگذاری مجازات زندان کاسته می شود و هم جمعیت کیفری افزایش پیدا می کند که این امر خواسته دستگاه قضا نیست.

معاون قوه قضائیه در ادامه به وضعیت زندان های استان سمنان اشاره کرد و گفت: وضعیت زندان های این استان مناسب نیست و این اماکن را می توان در زمره محروم ترین بخش ها به حساب آورد و این در حالی است که باید تلاش شود تا در زندان ها طرح های مرتبط با ایجاد فضای مناسب برای زندانیان اجرا شود.

جهانگیر با بیان اینکه از طرح های مرتبط با زندان های استان که سرعت بخشی به ایجاد فضاهای مناسب و جابجایی زندان ها در استان را شامل می شود، حمایت می کنیم، گفت: ایجاد یک بانک اطلاعات جامع از وضعیت، اقتصادی، بهداشتی، درمانی، آموزشی و خانوادگی در سال جاری یکی از اولویت های سازمان زندان ها است که بررسی مشکلات خانواده زندانیان یکی از نتایج مثبت آن خواهد بود لذا امیدواریم دستگاه قضا در استان سمنان نیز در رابطه با این اقدام، همراهی لازم را داشته باشد.