آرشیو پنجشنبه ۴ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۶۲
جامعه
۱۸

کاهش تعداد موسسات مجاز اعزام دانشجو

تعداد موسسات مجاز اعزام دانشجو به خارج در جدیدترین بروز رسانی (تیر 97) نسبت به خرداد از 147 موسسه مجاز به 133 موسسه کاهش یافت.

به گزارش جام جم، کارگروه نظارت بر عملکرد موسسات معاونت بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان در بروز رسانی تیر 97، لیست موسسات و شرکت های لغو مجوز شده و همچنین لیست موسسات مجاز اعزام دانشجو به خارج را اعلام کرد. در این به روز رسانی، فهرست 103 موسسه و شرکت لغو مجوز شده اعزام دانشجو و 133 موسسه مجاز اعزام دانشجو به خارج منتشر شد.

براساس این فهرست، از مجموع 103 موسسه و شرکت لغو مجوز شده اعزام دانشجو، 34 موسسه تا اطلاع ثانوی تعلیق شده و 69 موسسه لغو مجوز شده اند. همچنین از فهرست 133 موسسه مجاز اعزام دانشجو، زمان مجوز برخی از موسسات به اتمام رسیده بود که تمدید مجوز آنها در دست بررسی است. موسسات لغو مجوز شده اعزام دانشجو با توجه به ضوابط و مقررات، اجازه هیچگونه فعالیت درخصوص اعزام دانشجو از قبیل مشاوره، عقد قرارداد و... نخواهند داشت. بنابراین تمام متقاضیان نسبت به اقدامات این موسسات باید دقت نظر کامل داشته باشند. پس از تاریخ لغو مجوز درصورت عقد قرارداد جهت پیگیری شکایت احتمالی خویش، ضروری است از طریق مراجع قضایی اقدام کنند.