آرشیو پنجشنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۹۵
صفحه آخر
۱۲

به رغم مخالفت های جهانی و با هدف یهودی سازی صورت گرفت

خیز رژیم صهیونیستی برای ساخت 4700 واحد مسکونی دیگر در کرانه باختری!

رژیم صهیونیستی در سایه همکاری کشورهای مرتجع عرب و انفعال مدعیان دروغین حقوق بشر از تصمیم خود مبنی بر احداث 4700 واحد مسکونی در کرانه باختری خبر داده است.

سرویس خارجی: منابع فلسطینی می گویند رژیم صهیونیستی از طرح خود جهت احداث 4700 واحد مسکونی در اراضی روستای «الولجه» واقع در شمال غرب شهر «بیت لحم» در کرانه باختری خبر داده است. این اراضی که توسط اشغالگران صهیونیست مصادره شده شامل واحدهای مسکونی، هتل ها و مکان های تجاری است و صاحبان اصلی آنها دارای سند مالکیت هستند. این دزدی و اشغالگری آشکار و گستاخانه در سایه سکوت و انفعال کشورهای مرتجع عرب و مدعیان دروغین حقوق بشر صورت می گیرد و گامی دیگر در جهت عملی ساختن معامله خائنانه قرن می باشد.

در معامله موسوم به قرن که پایه های آن توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، چند کشور مرتجع عربی و صهیونیست ها بنا گذاشته شده است شهر مقدس قدس پایتخت رژیم صهیونیستی می شود و تمام کرانه باختری به این رژیم اختصاص می یابد، تا بدین ترتیب تمام سرزمین های فلسطینی به غیر از غزه، یهودی اعلام شود. اقدامی که از همان روز اول تصمیم گیری با مخالفت فلسطینیان روبه رو شد و فلسطینی ها برای اعلام انزجار و مخالفت خود با همین طرح است که هر هفته راهپیمایی و تظاهرات می کنند. گفتنی است ساختن شهرک های غیرقانونی حتی ازسوی برخی کشورهای غربی به شدت محکوم شده است.

تظاهرات در مقابل کنسولگری آمریکا

جمع کثیری از فلسطینی ها مقابل کنسولگری آمریکا در شهر رام الله در اعتراض به قطع کمک های واشنگتن به آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی «آنروا» تظاهرات کردند. عضو دفتر سیاسی حزب مردم فلسطین در جریان برگزاری این تظاهرات اعلام کرد، ما در برابر کنسولگری آمریکا در رام الله می ایستیم و تصمیم واشنگتن ضد آنروا را محکوم می کنیم و با تلاش ها برای پیاده کردن معامله قرن با تمام توان مقابله خواهیم کرد. وزارت خارجه آمریکا چندی پیش از لغو همه کمک های مالی این کشور «آنروا» خبر داد.

گفتنی است بر اثر تیراندازی نظامیان صهیونیست 25 تظاهرکننده فلسطینی مجروح شدند.