آرشیو یکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۱۳
ورزشی
۹

خواندنی از ورزش ایران

* در ادامه رقابت های بسکتبال باشگاه های آسیا تیم پتروشیمی برابر لیااونینگ چین به میدان رفت و توانست به بردی قاطع دست پیدا کند. نماینده ایران که با مشکلات زیادی به مسابقات اعزام شده بعد از دو برد پیاپی به مصاف لیااونینگ چین رفت و 108 بر 69 به برتری رسید. شاگردان مهران حاتمی که پیش از این نماینده کشورهای کره جنوبی و چین تایپه را برده بودند با این پیروزی به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعدی مسابقات شدند. فرید اصلانی با 26 امتیاز به عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان نام گرفت و سجاد مشایخی هم با 21 امتیاز، 10 ریباند و تاثیرگذاری 32 موثرترین بازیکن مسابقه بود.

*ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در رقابت های جهانی 2018 مجارستان در فاصله 3 هفته مانده تا آغاز این مسابقات مشخص شد. *وزن 55 کیلوگرم: مسلم نادری خادم*وزن 60 کیلوگرم: مهرداد مردانی*وزن 63 کیلوگرم: محسن حاجی پور*وزن 67 کیلوگرم: محمدرضا گرایی*وزن 72 کیلوگرم: محمدعلی گرایی*وزن 77 کیلوگرم: پژمان پشتام*وزن 82 کیلوگرم: سعید عبدولی*وزن 87 کیلوگرم: حسین نوری*وزن 97 کیلوگرم: مهدی علیاری*وزن 130 کیلوگرم: شهاب قوره جیلی. البته بنا بر تشخیص شورای فنی نحوه اعزام تیم بصورت کامل یا ناقص در گرو چگونگی پشتیبانی مالی از فدراسیون کشتی است.

* در فهرست 7 نامزد کمیته ورزشکاران کمیته آسیایی پارالمپیک، نام سیامند رحمان قهرمان وزنه برداری جهان و کشورمان نیز به چشم می خورد. رقابت برای عضویت در کمیته 5 نفره ورزشکاران آسیا، هنگام برگزاری بازی های پاراآسیایی 2018 برگزار می شود و در آن مقطع زمانی ورزشکاران می توانند آرای لازم را کسب کنند.