آرشیو چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷، شماره ۴۴۷۷
خبر
۲
دیدگاه

خرازی: ناتوانی اروپا قابل توجیه نیست

مهر : رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: اگرچه با توجه به مشکلات اروپا، ناتوانی آنها در برابر فشارهای آمریکا قابل درک است، اما قصور اروپا در اجرای تعهدات خود در برجام، قابل توجیه نیست.

سیدکمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در دیدار هیاتی از کارشناسان اندیشکده بنیاد برتلزمان آلمان به پرسش های آنان در حوزه های منطقه، برجام و روابط ایران و اروپا پاسخ داد. او درباره ارزیابی ایران از اجرای تعهدات برجامی اروپا گفت: اگر چه با توجه به مشکلات داخلی اروپا، ضعف و ناتوانی اروپا در برابر فشارهای آمریکا قابل درک است، اما قصور و ناتوانی اروپا در اجرای تعهدات خود در برجام، قابل توجیه و پذیرش نیست و رافع مسوولیت آنها در قبال برجام نخواهد بود.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تصریح کرد: اروپا در همسایگی غرب آسیاست و امنیت اروپا با امنیت در این منطقه ارتباط مستقیمی دارد. باید به خاطر داشت که حفظ برجام در امنیت منطقه و اروپا تاثیرگذار است. رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با تاکید بر اینکه راهبرد جمهوری اسلامی در منطقه کاملا دفاعی است، گفت: ایران، ترکیه و عربستان سه کشور کلیدی منطقه هستند و می توانند نقش موثری در رسیدن به سازوکار توسعه صلح و ثبات در منطقه داشته باشند، ولی شرط آن توقف اقدامات مداخله جویانه و بی ثبات ساز در منطقه است. او همچنین درباره شیوه مقابله ایران با آثار تحریم ها گفت: جمهوری اسلامی ایران از منابع انسانی جوان و متخصص و منابع غنی انرژی و معدنی برخوردار است و با مدیریت خوب این منابع می تواند مشکلات ناشی از تحریم را پشت سر بگذارد.