آرشیو دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۷۰۰۱
ایران زمین
۲۰

روی خط خبر

شناسنامه دار شدن خانه مسافرهای همدان تا آغاز نوروز

خانه مسافرهای همدان تا آغاز نوروز باید منطبق با استانداردهای میراث فرهنگی، شناسنامه دار و کارتن به دست ها از سطح شهر جمع آوری شوند.

به گزارش ایرنا، «سید سعید شاهرخی» استاندار همدان در نشست ستاد اجرایی سفر نوروزی با تاکید بر این موضوع تصریح کرد: اگر ادعای شهر گردشگری داریم باید از لحاظ امنیتی، اجتماعی و اخلاقی رشد کرده و باب میل مسافران و گردشگران باشیم در غیر این صورت دچار مشکلات عدیده ای می شویم. شاهرخی به تشکیل 10 کمیته تخصصی برای فراهم کردن امکانات پذیرایی از مسافران نوروزی اشاره کرد و افزود: دستگاه های اجرایی براساس وظایف محوله برای اسکان، اقامت و خدمات دهی به مسافران باید آماده شوند . وی خطاب به عوامل انتظامی و راهنمایی رانندگی نیز گفت: از جریمه کردن مسافران پرهیز کرده و در ایام نوروز با روش های اخلاق مدارانه و بازدارنده امنیت جاده ها را برقرار کنند.

برپایی نمایشگاه بهاره در زنجان

نمایشگاه بهاره با عرضه اقلام اساسی و مورد نیاز مردم با 20 درصد تخفیف، از 17 تا 24 اسفند ماه در محل نمایشگاه بین المللی شهر زنجان برپا می شود. «سید محمود موسوی» رئیس اتاق اصناف استان زنجان به ایرنا، گفت: در این نمایشگاه در قالب 250 غرفه، اقلام مورد نیازعید اعم از خشکبار، آجیل و پوشاک با قیمت مناسب عرضه می شود.

فعالیت منطقه ویژه اقتصادی بانه از سال 98

منطقه ویژه اقتصادی بانه از ابتدای سال آینده فعال و به بخش خصوصی واگذار خواهد شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «بهمن مرادنیا» استاندار کردستان با بیان اینکه این استان حدود 230 کیلومتر مرز با اقلیم کردستان دارد، ادامه داد: این استان می تواند برای صادرات در شرایط تحریم راهگشا باشد. وی افزود: در بخش صنعت ساخت پتروشیمی جدید و زنجیره فولاد و تولید لاستیک توسط بخش خصوصی و در بخش کشاورزی افزایش اراضی دیم به آبی، توسعه باغ ها و افزایش تولید گوشت قرمز از جمله طرح های پیشران توسعه کردستان است که نیاز به تامین مالی دارد. استاندار کردستان گفت: قرار شده بانک مرکزی در خصوص تامین مالی این طرح ها و ارائه تسهیلات سرمایه در گردش برای طرح های فعال، کمک کند.