آرشیو چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۷۰۲۱
اقتصادی
۵

60 درصد ظرفیت حمل و نقل عمومی نوروز خالی می ماند

عبدالهاشم حسن نیا رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، با اشاره به احتمال خالی ماندن ظرفیت 50 تا 60 درصدی حمل و نقل عمومی بین شهری، از مردم خواست برای سفرهای نوروزی، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

وی گفت: 88 هزار کیلومتر انواع راه های اصلی و فرعی در کشور، با احتساب حریم آنها به حدود 160 هزار کیلومتر می رسد که برای پاکسازی آنها، نیاز به اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان در سال است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: روزانه 8 میلیون تردد از فاصله 5 تا 250 کیلومتری در کشور انجام می شود که در صورت مشارکت مردم در این طرح و خودداری از پرتاب زباله به حریم راه ها، صرفه جویی قابل توجهی حاصل خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، در ادامه به تمهیدات و برنامه های حوزه و حمل و نقل و راهداری برای سفرهای نوروزی سال 98 اشاره کرد و گفت: در بخش حمل و نقل جاده ای، 14 هزار و 500 دستگاه اتوبوس و 26 هزار و 300 دستگاه سواری کرایه ای بین شهری، نسبت به جابه جایی مسافران در طول طرح نوروزی 98 اقدام می کنند که نظارت کامل و جامعی از سوی سازمان، بر خدمات حمل و نقل و سفر از جمله مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی، اعمال می شود./ وزارت راه و شهرسازی