آرشیو چهارشنبه ۲۳ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۴۶۸۰
فرهنگ و هنر
۲۱

کوتاه از فرهنگ و هنر

دو فیلم امیر نادری با عنوان های «سازدهنی» و «انتظار» امروز چهارشنبه در باشگاه فیلم «هنر و تجربه» اکران می شود. این دوفیلم قرار است در بخش چشم انداز برنامه تابستانه باشگاه «هنر و تجربه» به شکل رایگان در شهرهای تهران، شیراز و اصفهان نمایش داده شود. فیلم سینمایی «ساز دهنی» تولید سال 1352 و فیلم کوتاه «انتظار» تولید سال 1353 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. فیلم های باشگاه «هنر و تجربه» هر چهارشنبه در پردیس چارسوی تهران و شهر آفتاب شیراز ساعت 20 نمایش داده می شود و در سیتی سنتر اصفهان نیز ساعت 19 پذیرای علاقه مندان است.

 سری جدید «کتاب باز» از دوم شهریور ماه با تغییرات ساختاری از شبکه نسیم پخش می شود. مجری گری این سری همچنان برعهده سروش صحت است. بخش های جدید و متعددی برای این فصل در نظر گرفته شده که بخش کتاب کودک یکی از آنها خواهد بود. کتاب باز طبق روال فصل های قبل از شنبه تا چهارشنبه ساعت 20 روی آنتن می رود و مدت این فصل از 30 به 45 دقیقه افزایش پیدا کرده است.

 تازه ترین کنسرت ارکستر ایران - اتریش «آیسو» به رهبری مهمان پیتر زومرر دوشنبه بیست و هشتم مرداد در تالار وحدت تهران برگزار می شود. در این اجرا قطعات اوورتور کوریئولان اثر لودویک فان بتهوون، سمفونی شماره 8 (سمفونی ناتمام) اثر فرانتس شوبرت، کنسرتو فاگوت در فا ماژور اثر کارل ماریا فون وبر و سوئیت سنت پاول اثر گوستاو هولست نواخته می شود. دانیال جورابچی کنسرت مایستر و امیرحسین محمدیان سولیست فاگوت کنسرت را تشکیل می دهند. ارکستر «آیسو»  به مدیریت هنری مازیار یونسی ساعت 21:30 در تالار وحدت اجرا خواهد شد.

 فراخوان شعر و ترانه برای حمایت از کودکان زباله گرد از سوی پویش «بدسرپرست تنهاتر است» اعلام شد. در این فراخوان از شاعران و ترانه سرایان دعوت می شود که پدیده زباله گردی و رنجی را که این کودکان در چرخه طاقت فرسای کار متحمل می شوند با زبان شعر و ترانه به تصویر بکشند. سیروس الوند، حمید حامی و بابک زرین مسابقه شعر و ترانه با موضوع پدیده زباله گردی کودکان را داوری می کنند. بر اساس اعلام روابط عمومی پویش «بدسرپرست تنهاتر است» علاقه مندان تا آخر شهریور ماه فرصت دارند آثار خود را همراه با مشخصات کامل به نشانی childrenb97@gmail.com ارسال کنند.