آرشیو چهارشنبه ۲۳ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۵۴۵۶
حوادث
۱۹

نجات 2 کودک از شکنجه گاه نامادری معتاد

دختر هشت ساله و برادر 12 ساله اش که تحت شکنجه های نامادری معتاد بودند، با دخالت اورژانس اجتماعی نجات پیدا کردند. پدر کودکان در زندان است و دختر بچه قرار است تحت عمل جراحی قرار گیرد.

به گزارش جام جم، داریوش بیات نژاد، مدیرکل بهزیستی استان تهران در تشریح این ماجرا گفت: ساعت 12 و 45 دقیقه پنجشنبه، 17 مرداد اهالی محله ای در اسلامشهر با شنیدن صدای گریه و زاری کودکان که حکایت از کودک آزاری داشت، با اورژانس اجتماعی تماس گرفته و درخواست کمک کردند.ماموران اورژانس اجتماعی با همکاری پلیس و حکم قضایی برای بررسی کودک آزاری در کمتر 15 دقیقه خود را به محل رساندند. با بررسی های اولیه، دو کودک به نام های مریم هشت ساله و مهدی 12 ساله مورد آزار و اذیت قرار گرفته بودند که زمینه برای خروج آنها از خانه فراهم شد.

وی با اشاره به این که این دختر هشت ساله با توجه به شدت آزارهای روحی و جسمی ابتدا به بیمارستان اسلامشهر منتقل شد، تصریح کرد: با توجه به این که این دختر از نقاط مختلف بدن مورد آزار و اذیت قرار گرفته و از ناحیه فک، نیاز به عمل جراحی دارد، برای انجام اقدامات مقتضی به بیمارستان طبی کودکان در تهران منتقل شد. پسرک 12 ساله نیز به یک مرکز قرنطینه برای انجام اقدامات لازم و مراقبت انتقال پیدا کرد. براساس بررسی های صورت گرفته این آزار و اذیت ها از سوی نامادری این کودکان اتفاق افتاده است. پدر این کودکان به دلیل خرید و فروش مواد مخدر در زندان است. مادر این کودکان نیز که پیش از این طلاق گرفته و ازدواج دوباره کرده بود، در قم و دور از این کودکان زندگی می کند. با توجه به این که نامادری مذکور دچار اعتیاد و اختلال روانی نیز بود، از طریق مقامات قضایی زمینه جلب و بازداشت وی فراهم شده است.