آرشیو دوشنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۶۲
اخبار کشور
۳

معاون اول دستگاه قضا در مراسم معارفه رئیس کل دادگستری استان قم: پرونده های عقب مانده و طولانی باید به اتمام برسد

معاون اول دستگاه قضا گفت: امروز از بعضی از ناامنی ها ولو کوچک در استان قم مردم ناراحت هستند و باید با کمک سایر دستگاه ها و مخصوصا همه معاونان، قضات و کارمندان دستگاه قضا تلاش شود این رنجی که امروز مردم نسبت به بعضی از این ناهنجاری ها متحمل می شوند، با تدبیر، حکمت و قاطعیت برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری میزان؛ حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در مراسم معارفه رئیس کل دادگستری استان قم اظهار کرد: با توجه به جنگ روانی که دشمن به پا کرده و حق و باطل را در هم آمیخته تشخیص موضوعات را نه تنها برای عامه بلکه برای خواص هم دشوار کرده است.

وی در ادامه عنوان کرد: قم مرجع فقاهت، علم، انقلاب و نشر حقایق ناب است؛ لذا اینجا می طلبد که برای سایر نقاط الگو باشد.

معاون اول قوه قضائیه خاطرنشان کرد: بسیاری از مدیران ما تکلیف مدار هستند و این موضوع خیلی ارزش دارد.

امین محسنی اژه ای خاطرنشان کرد: مردم قم حقیقتا سزاوار خدمت هستند. همیشه باید خود را مدیون و بدهکار و خادم مردم بدانیم، این مردم استحقاق خدمت را دارند. با مردم مدارا کنیم و آنها را عزیز و محترم بشماریم و ولی نعمت خود بدانیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز مردم متدین، انقلابی و دلسوخته استان قم از بعضی از ناهنجاری ها که توسط عده ای محدود انجام می شود، رنجش دارند.

وی ادامه داد: مردم نمی توانند تحمل کنند عده محدودی قانون شکنی کنند؛ ارزش ها را زیر پا بگذارند و احیانا با اغیار برای به عقب راندن دوباره این جامعه همدست شوند. معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: در قم برخی از پرونده ها را سراغ دارم که طولانی شده و باید ابتکاری اندیشیده شود تا این پرونده های عقب مانده و طولانی تمام شوند.

وی با تاکید بر لزوم تسریع در انجام کار مردم اظهار کرد: امروز مردم این توقع بحق را از ما دارند که با مفسدین اخلاقی، اقتصادی، مواد مخدر و سایر فسادها برخورد قاطع، سریع، دقیق و بدون تبعیض انجام دهیم و برای اینکه مقداری حجم کار را کم کنیم، ناچار از این هستیم که ورودی های خود را کم کنیم و تا جایی که ممکن است پرونده تشکیل نشود.

گفتنی است، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مظفری که پیش از این در سمت رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی بود؛ به عنوان رئیس جدید دادگستری استان قم معارفه شد.