آرشیو دوشنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۹۵۷۰
بین الملل
۹

مادورو: ترامپ همچون هیتلر است

رئیس جمهور ونزوئلا، اقدامات رئیس جمهور آمریکا در اعمال فشار علیه دولت «کاراکاس» را با اقدامات «آدولف هیتلر» رهبر نازی های آلمان مقایسه کرد.

 بنا به گزارش روزنامه «ال پریودیکو»، وی در یک سخنرانی در پایتخت ونزوئلا در خصوص تحریم های آمریکا علیه دولت خود گفت: «آنها کم و بیش، اقداماتی را علیه ما انجام می دهند که نازی ها در دهه 1940 علیه مردم اروپا انجام دادند، اقداماتی که نازی ها با یهودیان انجام دادند و من آن را محکوم می کنم. دونالد ترامپ کاری را با ونزوئلا می کند که هیتلر با یهودیان کرد،آزار و اذیت، حمله و تحریم و محاصره.»

رئیس جمهور ونزوئلا همچنین از طرح خود برای مقابله با برنامه دولت ترامپ برای محاصره دولت ونزوئلا خبر داد، البته جزئیاتی از آن را فاش نکرد.

آمریکا و گروهی از متحدان این کشور سوم بهمن ماه سال گذشته در اقدامی غیرقانونی «خوان گوآیدو»، رهبر شورای ملی ونزوئلا را به عنوان «رئیس جمهور موقت» این کشور به رسمیت شناخته و ادامه دولت مادورو را که تنها چند ماه پیش از آن با رای بالای مردم ونزوئلا مجددا به ریاست جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام کردند.

واشنگتن اخیرا در ادامه سیاست های خود برای تحت فشار قرار دادن مادورو برای کناره گیری از قدرت، تهدید کرده است که ونزوئلا را در محاصره کامل اقتصادی قرار دهد که مادورو نیز هشدار داده است که در چنین شرایطی برای تقابل نظامی و نبرد آمادگی دارد.