آرشیو شنبه ۱۹ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۳۴۹۷
سیاست
۳
روزنه

خطیب نماز جمعه تهران: خیلی ها به دلیل رنجش از برخورد امام و رهبری از قطار انقلاب پیاده شدند

منبع: ایسنا

 آیت الله موحدی کرمانی، خطیب نمازجمعه این هفته تهران گفت: «قدر ساعات را بدانیم. وقت نزول باران، وقت وزش باد، وقت ریخته شدن خون شهید مسلمان و وقت ظهر، وقت دعاست. تنبلی موجب می شود امر واجب و حیاتی را ترک کنید. زودرنج هم نباشید و اگر کار اشتباهی کردید آن را بپذیرید. خیلی ها در انقلاب به دلیل برخوردهایی که امام و مقام معظم رهبری با آنها داشتند، رنجیدند و از قطار انقلاب پیاده شدند. خدا به همه ما توفیق دهد تا به نصایح اهل بیت گوش دهیم و عمل کنیم».

موحدی کرمانی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد مقاومت، گفت: «باید بگویم مقاومت در برابر دشمن، تسلیم دشمن نشدن و ایستادن برکاتی دارد. از برکات این مقاومت این است که ایران توانست در برابر زیاده خواهی استکبار به سرکردگی آمریکا بایستد و این مهم است. دیگری این بود که به پیروزی هایی دست یافت که یکی از آنها حفظ انقلاب بود». او افزود: هیمنه آمریکا در دنیا فروریخت. ایران موفق شد پهپاد پیشرفته رادارگریز آمریکا را با آن همه پیچیدگی و ارزش بزند. قرارگرفتن قدرت پدافندی ما در تراز قدرت موشکی از دیگر برکات مقاومت است. دیگر برکت حاصل از مقاومت تقویت جبهه مقاومت در منطقه عراق، سوریه، لبنان و فلسطین بود».

وی افزود: «بازدارندگی آمریکا و هم پیمانانش در ورود به حمله نظامی و عقب نشینی از یمن با آن همه جنایاتی که داشتند و عقب نشینی عربستان و همراهانش از برکات دیگر مقاومت است. عربستان بالاخره می کوشد خود را از این گرداب نجات دهد. مواضع امارات هم در ارتباط با یمن چرخش و تغییر کرد و هیئتی از امارات به ایران اعزام شد که آخرین آن دیدار هیئت مرزبانی عراق با هیئت مرزبانی ایران در هشتم مرداد 98 بود. این جریان بعد از شش سال توقف شکل گرفت. رهبر آگاه، حکیم و بیدار انقلاب چهارسال ونیم قبل در آغاز حملات عربستان به یمن با قطعیت از شکست متجاوزین به یمن و به طور خاص عربستان خبر دادند».