آرشیو یکشنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۳۴۹۸
جهان
۷

بازی انتخاباتی ترامپ با قانون مالکیت اسلحه

پس از مرگ شهروندان آمریکایی در ماجرای تیراندازی در شهرهای «ال پاسو» و «دیتون»، «دونالد ترامپ» سعی دارد با اصلاح قانون مالکیت سلاح، ضمن بازیابی محبوبیت ازدست رفته، مانع از شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری 2020 شود. به گزارش یو اس تودی نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، گفت: من می توانم گروه قدرتمند لابی انجمن ملی سلاح (ان ای آر) را متقاعد کنم تا پس از تیراندازی های اخیر مخالفت شدید خود را با محدودیت های اسلحه کنار بگذارد.

انجمن ملی سلاح یکی از قدرتمندترین لابی ها در ایالات متحده است که تاکنون برای چندین دهه در مقابل اصلاح قانون کنترل اسلحه مخالفت کرده است. این انجمن پنجشنبه گذشته در بیانیه ای اعلام کرد که هنوز مخالف اعمال محدودیت های بیشتر اسلحه است.

با وجوداین ترامپ در مصاحبه با خبرنگاران گفت: کاخ سفید مشغول مذاکره جدی با رهبران کنگره درباره اصلاح قوانین مالکیت و خرید اسلحه است. ترامپ افزود: ما حمایت گسترده و خوبی میان هر دو حزب درباره اصلاح قوانین مالکیت اسلحه داریم و می خواهیم کسانی که شرایط داشتن اسلحه را ندارند، دسترسی به آن نداشته باشند.

هم زمان میج مک کانل، رئیس مجلس سنا، هم گفته پس از بازگشایی کنگره در ماه سپتامبر آماده بردن لوایح و پیشنهادهای جدید قانون مالکیت سلاح به صحن علنی سنا است. ترامپ در حالی مدعی مقابله با نهادهای قدرتمند فروش سلاح در کشور است که انجمن ملی سلاح آمریکا از حامیان مالی کمپین تبلیغاتی دونالد ترامپ در جریان انتخابات سال 2016 آمریکا بود و از او برای حضور در انتخابات سال 2020 نیز حمایت می کند.

دونالد ترامپ در چند روز گذشته بارها به علت اظهارات مهاجرستیزانه خود به عنوان عامل اصلی تیراندازی ال پاسو شناخته شده و چهره های سرشناسی مانند بتو اوورک، شهردار و نماینده پیشین ال پاسو که اکنون برای نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده فعالیت می کند، او را به طور علنی نژادپرست و حامی افراط گرایان معتقد به برتری نژاد سفید خوانده است.