آرشیو شنبه ۲‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۶۵
صفحه آخر (جهان)
۱۲

پوتین: با تحرکات هسته ای و موشکی آمریکا مقابله به مثل می کنیم

رئیس جمهور روسیه طی یک کنفرانس خبری ، به آمریکا هشدار داد که در برابر استقرار هرگونه سامانه موشکی و هسته ای این کشور، به طور متناسب مقابله به مثل خواهد کرد.

«ولادیمیر پوتین» طی یک کنفرانس مشترک خبری با رئیس جمهور فنلاند ضمن ابراز واکنشی قاطع در برابر آزمایش جدید موشکی آمریکا، تاکید کرد که مسکو اقدامات مشابهی انجام خواهد داد. رئیس جمهور روسیه همچنین بار دیگر بر مواضع مسکو در خصوص پیمان «موشک های میان برد هسته ای» اصرار ورزید و طعنه ای به تصمیم آمریکایی در خصوص خروج از این پیمان زد. پوتین تاکید کرد: «خروج آمریکا از این پیمان، در آینده پیامدهایی خواهد داشت». وی در ادامه این را هم گفت که: «برای ساخت موشک های میان برد و کوتاه برد تلاش خواهیم کرد. اما آنها را مستقر نخواهیم کرد؛ مگر این که واشنگتن سامانه موشکی خود را در هر جایی از جهان مستقر کند. در این صورت، اقدامات مناسب و مشابه اقدام آمریکا اتخاذ خواهیم کرد تا امنیت روسیه کاملا تضمین شود». این اظهارات بعد از آن مطرح شد که وزارت دفاع آمریکا ضمن تایید خبر خروج واشنگتن از پیمان «منع موشک های هسته ای میان برد» با روسیه، خبر از آزمایش یک فروند موشک میان برد کروز داد.

به گزارش «روسیا الیوم»،  به رغم اختلاف ها بین آمریکا و کشورهای اروپایی و همچنین رابطه سرد واشنگتن و مسکو، فنلاند به تعامل با روسیه ادامه می دهد. رئیس جمهور فنلاند گفت دو طرف درباره بسیاری از مسائل مانند روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی یا ژئوپلتیک بحث و گفت و گو کردند.

شورای امنیت سازمان ملل بامداد جمعه هم به درخواست روسیه و چین برای بررسی آزمایش اخیر موشکی  آمریکا تشکیل جلسه داد.