آرشیو پنجشنبه ۱۴‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۷۱۵۰
سیاسی
۲

سرلشکر باقری: گزارش ارتش امریکا مانع حمله ترامپ به ایران شد

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به بازدارندگی و پیشرفت نیروهای مسلح پس از انقلاب و اقتدار دفاعی کشور در جلوگیری از وقوع جنگ، گفت: روزی که پهپاد زده شد، رئیس جمهوری امریکا تا آستانه تصمیم رفت، اما اجرا نکرد و بزرگ ترین دروغ هم این بود که گفت برای جان 100 نفر این کار را نکردیم، در حالی که این تصمیم حاصل برآورد اطلاعاتی ارتش امریکا بود ترامپ را توجیه کردند نمی تواند به ایران حمله کند که رئیس جمهوری امریکا  توجیه شد و برای او روشن کردند که اگر به ایران حمله کنیم  در جزایر چه اتفاقی می افتد، در خلیج فارس و تنگه هرمز چه اتفاقی می ‏افتد، در کشورهای منطقه که ایران بازوانی را دارد چه اتفاقی می‎افتد. سرلشکر باقری گفت: در دو جلسه 2-3 ساعته او نشسته و توجیهش کردند که نمی تواند به ایران حمله کند.  

به گزارش خبرگزاری فارس، وی در خصوص آخرین وضعیت منطقه، گفت: ما در وضعیت منطقه‎ای‏ مان روز به روز در جهت تضعیف نفوذ امریکا و رژیم صهیونیستی هستیم و محور مقاومت در حال پیشرفت است. امروز بخش اعظم خاک سوریه دست حکومت است و زندگی‎شان در جریان است.

در عراق که داعش تقریبا عراق را بلعیده بود و محور مقاومت آن را شکست داد، امروز در مجلسش بحث بر سر رفت امریکایی‎ها است.  رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین در پاسخ به سوال دیگری پیرامون موازی کاری در ماموریت‎های ارتش و سپاه تاکید کرد: فعالیت موازی در سپاه و ارتش نداریم.

به عنوان مثال نیروی هوافضای سپاه کارش موضوع موشکی است، اما نیروی هوایی ارتش کارش پروازی است. در برخی موارد نیاز به دو نیرو به علت شدت تهدید است.