آرشیو چهارشنبه ۲۰‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۷۹
شهرستان ها
۷

مسیر اهواز - چذابه برای تردد زائران اربعین حسینی آماده می شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: مسیر اهواز تا مرز بین المللی چذابه برای تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی آماده می شود.

غلامعباس بهرامی نیا اظهار داشت: بخشی از مسیر بستان  - چذابه به دلیل وقوع سیل در فروردین ماه امسال دچار خسارت فراوان شد که در مرحله آماده سازی است و پیش بینی می شود تا پایان شهریورماه عملیات خط کشی و نصب تابلو و علائم آن به پایان برسد.

وی افزود: عمده راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در محور اهواز- حمیدیه- سوسنگرد-  بستان و مرز بین المللی چذابه صورت می گیرد که این محور از وضعیت خوبی برخوردار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به اجرای سه پروژه در این مسیر، افزود: تا پیش از شروع اربعین حسینی این پروژه ها اجرایی و به بهره برداری خواهند رسید. بهرامی نیا درخصوص خسارت های وارد شده ناشی از سیل به جاده در محور عبدالخان به بستان گفت: با توجه به حجم بالای خرابی های سیل در جاده های استان، کار بهسازی و ترمیم محورهای آسیب دیده اولویت بندی شده و در حال برنامه ریزی برای رفع مشکلات در مسیر ترانزیتی عبدالخان به بستان هستیم. پیش از این استاندار خوزستان از اختصاص 500 میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد زیرساخت ها و خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در 2 گذرگاه مرزی شلمچه و چذابه خبر داده بود و تاکید کرد: از این میزان اعتبار 200 میلیارد ریال به شلمچه و 300 میلیارد ریال به چذابه اختصاص داده شده است.

غلامرضا شریعتی بر تعریض و ایمن سازی جاده چذابه تاکید و از پایان عملیات چهارخطه کردن این مسیر قبل از اربعین خبر داد.