آرشیو شنبه ۳۰‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۸۷
اخبار کشور
۳

امام جمعه قم: آمریکا در «فشار حداکثری» کور خوانده است مردم تا آخر ایستاده اند

قم- خبرنگار کیهان:

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه قم که با حضور پرشکوه مردم انقلابی این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: کارگزاران با عدم رسیدگی به امور مردم نیز مانع از اجرای عدالت می شوند و البته مردم نیز باید عدالت اجتماعی را به طور مستمر از مسئولان مطالبه کنند زیرا با وجود همکاری مردم و مسئولین عدالت اجتماعی محقق می شود.

وی بیان داشت: ربا، دروغ، اجحاف و ظلم در بازار مسلمانان هم مانع بزرگ عدالت اجتماعی است. همه مسئولیم بازار و تجارت را از این آفات پاک کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه هدف فشار حداکثری تحریمی علیه کشور را عصبانی کردن ملت به قصد تقابل با نظام عنوان کرد و گفت: آمریکا این روزها رسما اعلام می کند با وارد آوردن فشار حداکثری می خواهد ایران اسلامی تسلیم شود اما گویا تاریخ 40 ساله انقلاب را فراموش کرده است که ملت ایران فشارهای سنگین تری هم در گذشته تحمل کرده اند تا استقلال کشور حفظ شود. به آنها اعلام می کنیم که کور خوانده اید، به فضل الهی ملت تا آخر خواهد ایستاد.

وی تصریح کرد: شرط این ایستادگی این است که مسئولان نگاه به بیرون را به طور کامل قطع و به منابع داخلی روی بیاورند تا کید دشمن خنثی شود.

خطیب جمعه قم، هدف قرار گرفتن شرکت نفتی آرامکو را نشانه اقتدار مثال زدنی مردم مظلوم یمن عنوان کرد و بیان داشت: این توانایی ابهت پوشالی آمریکا و عربستان را فرو ریخته و آنها برای فرار از این شکست تاریخی، ایران را عامل این عملیات معرفی می کنند.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: آمریکا و دنباله روهایش برای خلاص شدن از این وضعیت جنگ علیه مردم یمن را خاتمه دهند، در غیر این صورت باید تاوان بیشتری بپردازند زیرا انصارالله اعلام کرده هدف های استراتژیک تری را خواهد زد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در بخش دیگری از خطبه های سالروز دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: تجربه مظلومیت ما در دوران دفاع مقدس ثابت کرد برای حفظ امنیت کشور و جلوگیری از وقوع جنگ روز به روز خود را قوی تر کنیم تا چشم طمع دشمن کور شود.

وی همچنین راهپیمایی عظیم اربعین را مورد اشاره قرار داد و ضمن تشکر از پذیرایی باشکوه ملت و دولت عراق از زائران حسینی(ع) تصریح کرد: این مراسم قطعا زمینه ساز تمدن بزرگ اسلامی خواهد شد