آرشیو شنبه ۳۰‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۴۴۶۸
هنر و ادبیات
۹
خبرنامه

از احوال آلن دلون تا انتشار مجدد یک کتاب پس از 25 سال

«وصیت ها» در صدر پرفروش ترین ها

حال آلن دلون خوب است؟

آلن دلون، بازیگر سرشناس سینمای فرانسه و جهان در حال پشت سر گذاشتن عوارض ناشی از سکته مغزی است و با وجود انتشار شایعه ها درباره درگذشتش هنوز این خبر به صورت رسمی تایید نشده است. تازه ترین خبر از این بازیگر قدیمی مربوط به عکسی است که دخترش در اینستاگرام همراه با چند بیت شعر منتشر کرده است. برخی بر این عقیده اند که آنوشکا دلون با این کار قصد دارد بگوید حال اسطوره سینما خوب نیست.

انتشار موسیقی نامه وزیری بعد از 25 سال

میرعلیرضا میرعلینقی، پژوهشگر و مدرس شناخته شده موسیقی ایرانی در گفت وگو با مهر گفته است یکی از مهم ترین برنامه هایی که به شدت دنبال کرده است تجدید چاپ کتابی به مناسبت چهلمین سالگرد درگذشت کلنل علی نقی وزیری موسیقیدان شهیر ایرانی است که آن را حدود 25 سال پیش با نام «موسیقی نامه وزیری» منتشر کرده بود.

«موسیقی مجلسی» روی صحنه می رود

نمایش «موسیقی مجلسی» اثری از آرتور کوپیت به کارگردانی مهدی علی نژاد و طاها محمدی از دهم مهر ساعت 21 در تماشاخانه مهرگان روی صحنه می رود. نمایش «موسیقی مجلسی» داستان هشت زن را در یک تیمارستان روایت می کند که هرکدام از آنها باور دارند یکی از شخصیت های برجسته تاریخ همچون ژاندارک، گرترود استین، سوزان آنتونی، ملکه ایزابلا و... هستند. اما یک نفر در میان آنها شخصیتی حقیقی دارد.

اتوود در صدر پرفروش ترین ها

در جدیدترین فهرست رمان های پرفروش روزنامه نیویورک تایمز نام آثار جدید مارگارت اتوود و استفن کینگ دیده می شود. «وصیت ها» نوشته اتوود پس از 10 روز انتشار توانست در اولین هفته حضورش در فهرست پرفروش ترین های نیویورک تایمز، رمان «جایی که خرچنگ ها آواز می خوانند» را که به مدت 20 هفته متوالی در صدر این جدول قرار داشت، کنار بزند. گاردین نیز اخیرا گزارش کرد که 100 هزار نسخه تازه ترین اثر اتوود در عرض یک هفته در بریتانیا فروخته شده است. در جایگاه دوم پرفروش ترین های نیویورک تایمز رمان جدید استفن کینگ با عنوان «موسسه» قرار دارد.

نمایش عکسی از مجیدی در فوتوویل

«نوشتن با نور و سایه» عنوان اثری از حبیب مجیدی است که در نمایشگاه فوتوویل شهر نیویورک در بخش عکاسی فیلم به نمایش درآمده است. مجیدی عکاسی بیش از 30 فیلم سینمایی از جمله 2 فیلم برنده جایزه اسکار را- «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده»- برعهده داشته است.