آرشیو یکشنبه ۳۱‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۸۸
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

33916546 تمام ساعات شبانه روز

سامانه پیام کوتاه 30002323

* به خواست خداوند به زودی شاهد شکست ذلیلانه و خفت بار ترامپ رئیس جمهور آمریکا و سرافکندگی هرچه بیشتر متحدین آمریکا خواهیم بود. دعاگوی شما کیهانی ها نیز بوده و هستیم.

3528—0919

* وقتی خدا اراده کند پهپادهای انصار او از هر مانعی عبور خواهند کرد. تا حال گوشه کوچکی از خسارت های وارده بر پالایشگاه های عربستان اعلام شده است برکات این پیروزی برای جبهه مقاومت زیاد است و از این بابت شاکر هستیم.

0049—0911

* افراد رفاه طلبی که از خود برای دین هزینه نمی کنند ادعای مسلمان بودن شان واقعی نیست. بعضی ها امثال ما مردم عادی جامعه را که پای انقلاب و نظام ایستاده ایم و هزینه می دهیم ساده لوح می خوانند. ولی ما معتقدیم دنیا فناپذیر است و مهم آخرت می باشد. عقل هم حکم می کند آخرت خود را فدای چند روز دنیا نکنیم.

7213—0912

* توابین برای توبه به درگاه خدا به خاطر عدم یاری امام حسین(ع) در کربلا قیام کردند و همگی کشته شدند. اما این ماجرا ثابت کرد اگر یاری رساندن به امام جامعه به هنگام نباشد اثری ندارد. این عبرت را از تاریخ باید گرفت و هیچ گاه دچار خطا نشد.

2914—0990

* شبکه های ضدانقلاب مثل اینترنشنال، بی بی سی و... سعی دارند با مصاحبه های تصنعی و تحلیل های سبک، آبکی، دروغ و... در مردم احساس وضع جنگی ایجاد کنند در حالی که حتی یک دهم آن اخبار در منابع خبری جهان اصلا وجود ندارد.

3107—0902

* شهردار تهران گفته اسم شهید را حذف کرده اند تا راننده به خاطر طولانی بودن نام مسیر را گم نکند! به ایشان یادآور شوید اسم شهید را از تابلوها حذف نکنید تا جامعه آن «راه» و صراط مستقیم را که شهدا در برابرش گشوده اند گم نکنند.

4190—0917

* اصلاح طلبان و اعتدالیون از آنجا که در بین مردم مقبولیت خود را ازدست داده اند به دنبال دوقطبی سازی کاذب هستند و حمله آنان به حجت الاسلام پناهیان بخشی از اجرای همین سناریو است این جماعت سخت محتاج رای هستند.

2907—0912

* دلیل مشکلات کشور این است که اصلاح طلبان با تبلیغات زیاد و پرهزینه آقای روحانی را به قدرت رساندند و آقای رئیس جمهور هم برای اینکه از خجالت آنان بیرون بیاید بدون رعایت شایسته سالاری پست ها را بین آنان تقسیم کرده است. در این بین ما مردم هستیم که بیچاره شده ایم.

2977—0933

* دولت در تدبیر جدید به جای اینکه از اقشار بالا مثل وزرا، نمایندگان، فرمانداری ها و مدیران و نجومی بگیران شروع کند، گویا به عمد و یا سهو از پایین ترین دریافتی ها شروع کرده و اقدام به قطع یارانه 800 هزار نفر از مستمری بگیران 700 هزار تومانی و بازنشستگان فاقد مسکن و... آن هم در استان محرومی چون ایلام نموده است. لازم است از چنین روندی جلوگیری و در اسرع وقت همراه یارانه شهریور امثال این افراد به حسابشان واریز شود.

7385—0918

* طبق مصوبه مجلس دولت موظف است غیر از 400 هزار تومانی که به حقوق همه کارمندان بازنشسته اضافه می کند به نسبت ده درصد نیز حقوق ها را افزایش بدهد. ولی دولت این مصوبه را عمل نکرده و مجلس هم پیگیر نیست، چه باید کرد؟

جوادی

* رئیس برنامه و بودجه هر ماه که در رسانه ظاهر می شد از پرداخت 20 درصدی همسان سازی حقوق ها در همین ماه خبر می داد بیش از 6 ماه از این نوع وعده های وی سپری شد ولی از اجرای همسان سازی خبری نشد. اگر قصد اقدام ندارند چرا بی جهت وعده می دهند؟! آیا مسلمان خلف وعده می کند؟

8834—0911

* برخی بازنشستگان که مستمری یک میلیون تا 4 میلیون تومان دریافتی دارند از گرانی و تورم و بیکاری و... شکوه می کنند. پس امثال من که سه سال است بازنشسته شده ام و دریافتی ام فقط پانصدهزار تومان است با 2 جوان بیکار و همسر بیمارم که اخیرا مرحوم شدند و کلی بدهی روی دستمان گذاشته شد چه بگوییم؟! با این مبلغ آیا قادریم فقط به نان خشک اکتفا کنیم؟! آیا دولت مسئولیتی در قبال امثال ما ندارد؟!

علی پورمحبی

* به عنوان یک فرهنگی بازنشسته که برای صدهزار تومان گرفتار است سوال می کنم چرا دولت تدبیر یارانه امثال ما را قطع می کند؟ دولت میلیاردها تومان به فرهنگیان بدهکار است از پرداخت آنها خبری نیست ولی همزمان به جای قطع یارانه متمولان و نجومی بگیران و حقوق های 10 میلیون به بالا، یارانه افرادی مثل مرا قطع می کند؟!

0084—0911

* تخریب گسترده فضای سبز فلکه دوم نیروی هوایی توسط شهرداری به بهانه بازسازی مجدد آن هم با هزینه گزاف از بیت المال مورد اعتراض ساکنین محل قرار گرفته است. در حالی که چند سالی از راه اندازی این بوستان نمی گذرد.

9451—0990

* نگهداری سگ و بعضی حیوانات دیگر در داخل آپارتمان ها ضمن آلوده کردن محیط موجب سلب آسایش از همسایگان شده است. چرا مسئولین و نمایندگان مجلس در قانون گذاری ها نسبت به این تضییع حقوق شهروندی بی توجه هستند و اقدامی نمی کنند؟

8949—0912

* از دستگاه قضایی درخواست می شود هیئت ویژه ای را برای بررسی و کم و کیف حذف نام مقدس شهید از معابر شهرها مامور نماید. با توجه به نگرانی غرب از فراگیر شدن ارزش ها و جهاد و شهادت، سند رسوای 2030 متاسفانه توسط عوامل نفوذی به صورت مخفی و آشکار هم در برخی زوایای کشور در حال اجرا است و با یک مصاحبه اعضای شورای شهر و شهردار تهران مشکل حل نخواهد شد.

بوربور- ورامین

* در اثر غفلت مسئولین شاهد رواج مانتوهای جلوباز، پشت باز، حریر، مدل پاره و آستین کوتاه زنان و دختران هستیم با این وضع باید نگران افزایش بی عفتی در جامعه بود.

8132—0936

* اینکه گفته می شود در زمینه حجاب و عفاف 26 دستگاه موظفند اقدامات لازم را به عمل آورند و حال بخشی از این دستگاه ها به وظایف قانونی خود عمل نمی کنند، آیا باید دست روی دست گذاشت و فقط نظاره گر بود؟ امر به معروف و نهی از منکر زبانی وظیفه همگانی است... اگر این وظیفه تصریح شده در قرآن کریم  در جامعه اجرا شود و همه از روی خیرخواهی متذکر لزوم ترک امور ناشایست شوند جامعه احیا خواهد شد و دستگاه ها نیز جرات اهمال در انجام وظیفه خویش نخواهند داشت.

7616—0918

* رژیم سرطانی و غده چرکین صهیونیستی در کشور آمریکا بزرگ ترین تولیدکننده محصولات سرطانزای تراریخته است. اما علی رغم تحریم کشورمان  از سوی شیطان بزرگ، همین محصولات در قالب خوراک دام و طیور بدون اینکه تراریخته بودن روی آنها قید شده باشد. به وفور وارد کشورمان می شود چرا از این کشور که به مرگ ما راضی است این همه واردات خطرناک داریم؟! آیا هند بزرگ ترین قربانی تراریخته را نمی بینند؟!

گروسی

* کسی که از آتش بیاران فتنه 88 بوده است چطور حرف از آشتی ملی به میان آورده است مملکت را به آشوب کشیده و گرفتار تحریم های سنگین کرده اند بعد آمده اند می گویند چرا با ما آشتی نمی کنید! مردم دیگر به این جماعت مشکل آفرین اجازه دخالت در امور کشور را نمی دهند.

رمضانی

* برای تردد بین مرز مهران و شهر مهران از مسافران نفری 10 هزار تومان بابت عوارض شهرداری دریافت می کنند برای پرسیدن دلیل به هر جایی هم که مراجعه کردیم پاسخی به ما ندادند!

8397—-0912

* درد دل مسافر هم وطن در مسیر قطار تهران- مشهد (چاپ 23 شهریور) در خصوص فرصت کم برای اقامه نماز در ایستگا ه های قطار، یک مشکل عمومی است که چندین سال است که موجب آزار مسافران است. لطفا متولیان امر یک بار برای همیشه مشکل را حل کنند.

8392—-0913

* چرا سازمان برنامه و بودجه فوق العاده شغل بازنشستگانی را که بالای 6 ماه در جبهه های حق علیه باطل حضور داشته اند پرداخت نمی کند؟!

3515—-0913

 پاسخ روابط عمومی شهرداری منطقه 11 تهران

در پاسخ به پیام شهروند محترم مندرج در روزنامه کیهان مورخ 20 شهریور مبنی بر «ضعیف بودن زیرسازی سنگ فرش پیاده رو چهارراه لشکر»، به آگاهی می رساند که موضوع طی دو فقره اخطار و جریمه به شرکت متقاضی برق فارابی به شماره های 20177 و 18060 اعلام و پیمانکار حفار زیر نظر اداره فنی و ترافیک ناحیه مربوطه مسیر حفاری را به صورت مطلوب و شایسته مرمت کرده است.