آرشیو شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸، شماره ۷۱۶۷
ورزشی
۱۵
گزارش

همگروهی امیدها با کره جنوبی، ازبکستان و چین

مجیدی: چیزی نیست که بخواهم و به دست نیاورم

مراسم قرعه کشی مرحله نهایی مسابقات فوتبال قهرمانی زیر 23 سال آسیا که مقدماتی المپیک 2020 توکیو هم به حساب می آید، پنجشنبه در بانکوک برگزار شد و ایران در سخت ترین گروه موصوف به «گروه مرگ» در کنار کره جنوبی، ازبکستان و چین قرار گرفت. کره مدعی همیشگی فوتبال آسیاست و ازبک ها که در دو دیدار اخیر دوستانه مقابل شاگردان فرهاد مجیدی با نتایج 0-1 و 1-4 برنده شدند، صعود از مرحله گروهی برای ایران را سخت خواهند کرد و تیم ملی امید چین نیز که تا همین دو هفته پیش گاس هیدینگ معروف و هلندی را بالای سرخود داشت، نباید حریفی کوچک انگاشته شود. نمایش های نه چندان خوب امیدهای ایران چه در دوره زمامداری کرانچار و چه در دوره 3 ماه و نیمه مجیدی سبب شده یکبار دیگر افق المپیک برای فوتبال ایران روشن جلوه نکند. فرهاد مجیدی بعد از قرعه کشی گفت: «تیم امید حاشیه های زیادی دارد و در نتیجه تمامی تمرکزم را روی مسابقات انتخابی گذشته ام و حتی از نزدیک ترین دوستان خود نیز خواسته ام که طی 3 ماه بعدی تلفن هم به من نزنند.» سرمربی تیم ملی امید اضافه کرد:«در گروه سختی قرار گرفته ایم و این کتمان ناپذیر است و ازبک ها که اخیرا با آنها مسابقه دادیم واقعا قوی هستند و 4 نماینده در تیم ملی بزرگسالان این کشور هم دارند. این در حالی است که 70، 80 درصد از بازیکنان تیم من در لیگ داخلی به بازی گرفته نمی شوند. صعود به المپیک بسیار سخت است اما در زندگی من چیزی نشد که بخواهم و به دست نیاورم. ما بهترین نتایج را در تایلند خواهیم گرفت.» حمید استیلی، مدیر تیم ملی امید ایران نیز گفت: «نگاه ما ناامیدانه نیست و صد درصد به صعود امیدواریم. از هر سه رقیب مان شناخت لازم را داریم.»

گروه اول: تایلند، عراق، استرالیا و بحرین / گروه دوم: ژاپن، قطر، عربستان و سوریه / گروه سوم: ازبکستان، کره جنوبی، چین و ایران / گروه چهارم: ویتنام، کره شمالی، اردن و امارات

● رقابت های فوق از 18 دی تا 6 بهمن در تایلند برگزار می شود و بازی های ایران در مرحله گروهی روزهای 19، 22 و 25 دی به ترتیب مقابل ازبکستان، کره جنوبی و چین خواهد بود. از هر گروه دو تیم بالا می روند و در نهایت سه تیم اول جواز حضور در المپیک 2020 را کسب می کنند.