آرشیو شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸، شماره ۷۱۶۷
اجتماعی
۱۴
بنگاه

متروی تهران میزبان 13 هزار دوچرخه سوار بود

با اجرای طرح ترکیبی مترو و دوچرخه از ابتدای آذر 97 تا پایان شهریور 98 بیش از 13 هزار نفر دوچرخه سوار از متروی تهران و حومه استفاده کردند.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران، در تیر 98 دوهزار و 277 دوچرخه سوار و در مرداد دو هزار و 681 دوچرخه سوار و در شهریور دو هزار و 402 دوچرخه سوار از مترو استفاده کردند که این میزان نسبت به سه ماه ابتدایی سال با رشد همراه بوده است. براساس این گزارش، در سه ماهه ابتدایی سال چهارهزار و 298 دوچرخه سوار از مترو استفاده کردند که این آمار در سه ماهه دوم سال با سه هزار و 72نفر افزایش به هفت هزار و 370دوچرخه سوار رسید.

با اجرا شدن این طرح فرصت استفاده کردن از مترو برای دوچرخه سواران مهیا شد و مسافرانی که از دوچرخه های تاشو با ابعاد 30×60×90 استفاده می کنند می توانند در تمام روز های هفته به غیر از ساعت 6:30 تا 9:30 دقیقه و از ساعت 16 تا 19 که پیک مسافری محسوب می شود وارد شبکه مترو شوند.

امکان استفاده از دوچرخه های معمولی تنها در ایام تعطیلات رسمی و 13 روز اول فروردین مجاز بود، اما براساس تمهیدات اتخاذ شده از ابتدای مرداد 98 ورود دوچرخه های عادی به مترو نیز در تمام روز های هفته از ساعت 20 بلامانع است، اما برای تردد بهتر مسافران در روز های هفته می بایست از دوچرخه تاشو استفاده کنند.