آرشیو چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۰۳
اخبار کشور
۳

پخت روزانه 35هزار پرس غذا در موکب های اتباع خارجی در شلمچه

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان گفت: تهیه و پخت روزانه 35 هزارپرس غذای گرم برای وعده های ناهار و شام و 15 هزار پرس صبحانه در موکب های اربعین حسینی اتباع خارجی برنامه ریزی شده است.

علیرضا گوروئی در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: 12 موکب توسط اتباع خارجی از استان و سراسر کشور درمرز شلمچه برپا شده است که به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند و تمامی زیرساخت ها و امکانات لازم در این موکب ها فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه شلمچه تنها مرز تردد اتباع خارجی برای سفر به کشور عراق در مراسم پیاده روی اربعین امسال است گفت: اداره کل اتباع خوزستان در مرز شلمچه یک نمایندگی برای رسیدگی به موارد و مشکلاتی که اتباع با آن مواجه می شوند مستقر کرده است.

گوروئی با اشاره به مشکلاتی که برای تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین حسینی با آن مواجه هستند افزود: تاخیر در صدور مجوز از کشور عراق که با رایزنی، این مشکل را برطرف کردیم زیرا سفر غیرقانونی برخی اتباع خارجی به عراق مشکلاتی را ایجاد می کند.

وی گفت: به همین منظور اتباع خارجی حتما مدارک موردنیاز را همراه داشته باشند و روند قانونی را برای حضور در مراسم پیاده روی اربعین طی کنند.

سیلاوی افزود: در مرز شلمچه گذرگاه هایی شبانه روزی برای خدمات رسانی به اتباع خارجی ایجاد شده است.