آرشیو شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۰۵
شهرستان ها
۷

وزیر نیرو: 30 روستای کشور هر هفته به شبکه آبرسانی پایدار متصل می شود

وزیر نیرو گفت: یک تصفیه خانه هر 45 روز با تلاش مسئولان وارد مدار و هر هفته 30 روستای کشور به شبکه آبرسانی پایدار متصل می شود.

رضا اردکانیان در آیین افتتاح طرح آبرسانی به بیرجند از محمدشهر که با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد به اجرای طرح های مهم آبرسانی در مناطق مختلف کشور اشاره کرد و افزود: با تکمیل و اجرای این طرح ها تحول بسیار بزرگی در زمینه تامین آب آشامیدنی مناطق شهری و روستایی ایجاد می شود.

وی اظهار داشت: تا پایان دولت دوازدهم 10 میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره مند می شوند.

اردکانیان گفت: 10 هزار و 336 روستا در 6 سال گذشته از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره مند شدند و تا پایان امسال نیز یک هزار و 339 روستای دیگر از آب سالم برخوردار می شوند.

وی بیان کرد: طرح سازگاری با کم آبی نخستین بار در خراسان جنوبی تهیه و امسال مصوب شد و با تصویب مراجع ذیربط مشکل کم آبی در این استان رفع خواهد شد.

وزیر نیرو در ادامه این مراسم با اشاره به طرح های وزارت نیرو درخراسان جنوبی اظهار داشت: هم اکنون یک هزار و 360 طرح در بخش صنعت برق و آبرسانی در این استان با میانگین 38 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست که با تکمیل آن تحول بزرگی در این استان ایجاد می شود.

وی طرح تامین منابع آبی را از جمله مهمترین طرح های در دست اقدام در خراسان جنوبی ذکر و اضافه کرد: با تکمیل و بهره برداری از این طرح ها شمار زیادی از جمعیت روستایی این استان از نعمت آب بهداشتی سالم برخوردار می شود.

طرح آبرسانی از محمدشهر به بیرجند با اعتبار 500 میلیارد ریال به بهره برداری رسید و این طرح با هدف تامین 650 لیتر بر ثانیه آب برای شهر بیرجند از سال 1394 آغاز شد و تا افق 1404 تامین آب را انجام می دهد.