آرشیو دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸، شماره ۳۵۴۹
حوادث
۱۱

باز هم کلاهبرداری با ادعای برنده شدن در قرعه کشی

منبع: شرق

اعضای باندی با ادعای دروغین برنده شدن افراد در قرعه کشی برنامه های رادیویی 107 فقره کلاهبرداری کردند. با اعلام گزارش هایی مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان از طریق انتقال کارت به کارت وجه، بررسی موضوع در دستور کار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی استان مرکزی قرار گرفت. مال باختگان توضیح دادند افرادی ناشناس در تماس تلفنی با آنها و ادعای برنده شدن آنان در قرعه کشی اپراتورهای همراه و برنامه های رادیویی، اشخاص را به بهانه دریافت مبلغ جایزه به نزدیک ترین خودپرداز کشاندند و با شگردی خاص از حساب آنان برداشت کردند. کارآگاهان پلیس سرانجام با اقدامات تخصصی، اعضای یک باند کلاهبرداری را در این رابطه شناسایی کردند و مشخص شد تمامی این افراد با نام های مستعار در حال فعالیت هستند و دو نفر از این متهمان درحال حاضر در زندان در حال سپری کردن دوران محکومیت خود هستند و بسیاری از کلاهبرداری ها توسط این افراد و با همکاری دیگر همدستانشان در خارج از زندان انجام می شود.

با آغاز بازجویی های پلیس از دو متهم زندانی، یکی دیگر از اعضای این باند که تحت تعقیب پلیس در پنج استان کشور بود، در یکی از شهرهای استان البرز شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و تعداد زیادی از کارت های بانکی که برای انجام کلاهبرداری ها مورد استفاده قرار می گرفت، از مخفیگاهش کشف شد.

سرهنگ «حسن مفخمی شهرستانی»، فرمانده انتظامی استان مرکزی درباره این پرونده توضیح داد: در بازجویی های انجام شده از فرد دستگیرشده، مشخص شد این فرد به همراه یکی دیگر از اعضای باند برای دو متهم اصلی پرونده که در زندان به سر می برند، پول شویی و مبالغ کلاهبرداری شده از شهروندان را نقد می کردند. وی اضافه کرد: در ادامه تحقیقات پلیس، متهم دیگر پرونده نیز در یکی از شهرهای استان البرز شناسایی و در عملیاتی دستگیر شد و تحت بازجویی های تخصصی پلیس قرار گرفت. فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با تکمیل تحقیقات پلیس، 107 فقره کلاهبرداری های کارت به کارت به ارزش حدود 513 میلیارد و 274 میلیون ریال که از شهروندان چندین استان کشور صورت گرفته بود، از اعضای این باند کشف و پرونده های تکمیلی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی ارسال شد.