آرشیو پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸، شماره ۴۵۰۴
اقتصاد
۶

بین الملل

استقبال اوپک از عضویت برزیل در اوپک

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک گفت: اوپک از پیوستن برزیل به این سازمان استقبال می کند، اما هنوز درخواست رسمی از این کشور دریافت نکرده است. ژاییر بولسونارو، رییس جمهور برزیل ماه گذشته گفته بود که خواستار پیوستن کشورش به اوپک است؛ اقدامی که یکی از مهم ترین تولیدکنندگان جدید نفت را به این کارتل نفتی اضافه خواهد کرد اما از سوی صنعت نفت برزیل با تردید و بدبینی مواجه شد.

قراردادهای 15 میلیارد دلاری چین و فرانسه امضا شد

در جریان سفر امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه به چین، دو کشور قراردادهایی به ارزش 15 میلیارد دلار در زمینه های انرژی، هوانوردی و کشاورزی به امضا رساندند. همچنین دو کشور بر سر توسعه پروتکل صادرات ماکیان که اوایل امسال امضا کرده بودند، به توافق رسیدند. قراردادهای انرژی شامل یادداشت تفاهم میان گروه گازی پکن و صنایع فرانسوی «اینژی» برای همکاری در زمینه پایانه گاز طبیعی مایع و ذخیره سازی در شهر شمالی تیانجین بود.

چرا استرالیایی ها تمایلی به خرید خودروی برقی ندارند؟

به تازگی موسسه تحقیقاتی نیلسن با انجام یک نظرسنجی دریافته و اعلام کرده است که مشتریان و شهروندان استرالیایی تحت تاثیر برخی عوامل علاقه و تمایل چندان زیادی برای خریداری و استفاده از خودروهای الکتریکی از خود نشان نداده اند که از جمله مهم ترین آنها می توان به قیمت بالا، قدرت پیمایش مسافت و اطلاع رسانی ضعیف و آینده نامشخص آنها اشاره کرد. بر اساس گزارش و آمارهایی که موسسه نیلسن منتشر کرده است، سهم فروش خودروهای الکتریکی در استرالیا کمتر از یک درصد است.

تجدیدنظر مجارستان برای همکاری با هواوی در شبکه 5G

وزیر ارتباطات مجارستان به تازگی از احتمال همکاری با شرکت چینی هواوی برای توسعه و برقراری شبکه 5G در این کشور خبر داده است. مجارستان قصد دارد در تصمیم قبلی خود برای عدم همکاری با هواوی تجدیدنظر کند و به این شرکت مجوز فعالیت و حضور فعالانه را بدهد تا بدین ترتیب بتواند همزمان با سایر کشورهای پیشگام در راه اندازی شبکه 5G به توسعه زیرساخت های لازم برای آن بپردازد و از رقبای اروپایی خود در این زمینه عقب نیفتد.