آرشیو چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۲۸
شهرستان ها
۷

بوی نامطبوع شبکه آب طبس برطرف می شود

طبس- خبرنگار کیهان: مدیر آب و فاضلاب شهری طبس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بوی نامطبوع آب لوله کشی شهروندان طبسی برطرف می شود.

علیرضا محمدزاده افزود: عامل بروز بوی ناخوشایند آب رشد جلبک ها در سد نهرین و پدیده وارونگی آب از گرما به سرما بوده است. وی ادامه داد کارشناسان آب از تهران و مرکز استان به این شهر سفر کرده اند و تست های انجام شده دال بر سالم بودن آب لوله کشی شهر و عاری از آلودگی میکروبی است.

محمدزاده اعلام کرد شهر طبس سالانه 620 میلیون متر مکعب آب نیاز دارد که این مقدار از طریق 108 کیلومتر خط انتقال از چاه ها و سد نهرین تامین می شود. مدیر آبفای طبس خاطرنشان کرد تغییر جوی فصل و همچنین شکوفه دهی جلبک ها و تغییرات دما و پدیده وارونگی درآب سد عامل بروز بوی نامطبوع در آب لوله کشی شده است.

محمدزاده افزود: ما می توانیم باز هم از آب چاه ها استفاده کنیم که این بو برطرف شود ولی از آنجایی که آب چاه ها املاح دارد بهتر است که از آب با کیفیت سد نهرین و تصفیه خانه استفاده کنیم.

وی اعلام کرد امسال 3 میلیون متر مکعب آب در سد ذخیره داریم که با آزمایشگاه مجهزی که داریم آب ها مرتب تست می شود و شهروندان مطمئن باشند آب ها کاملا بهداشتی و هیچگونه مشکلی ندارند.