آرشیو چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۲۸
حوادث
۱۰

طی 2 روز

آلودگی هوا 4700 نفر را راهی اورژانس کرد

رئیس اورژانس کشور گفت: در روزهای 19 و 20 آبان در استان های درگیر آلودگی هوا در مجموع، چهار هزار و 730 بیمار تنفسی و قلبی، توسط اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی پذیرش شده و تحت مراقبت های درمانی قرار گرفتند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، پیرحسین کولیوند با تاکید بر ضرورت انتشار توصیه های بهداشتی به شهروندان در فضای مجازی و رسانه های دیداری و شنیداری، گفت: در مواجهه با هوای آلوده، از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود خودداری شود. به کلیه شهروندان توصیه می شود تا حد امکان از خروج غیر ضروری از منزل و تردد بی مورد در معابر شهری خودداری کرده و سفرهای غیرضروری در سطح شهر را حذف کنند. همچنین به اندازه کافی آب بنوشید تا با شستشوی دستگاه گوارش و رفع عطش و خشکی دهان اثرات ناشی از آلودگی هوا کاهش یابد.

کولیوند افزود: به بیماران قلبی و تنفسی و مبتلایان به آسم توصیه می شود در فضاهای باز فعالیت نکنند و تا حد امکان از حضور در سطح شهر خودداری کرده و در منزل استراحت کنند. ماندن در ترافیک و استنشاق هوای آلوده سرعت ابتلا به آسم را در کودکان افزایش می دهد، به شهروندان توصیه می شود حتی المقدور کودکان را در منزل نگه دارند و درها و پنجره ها را بسته نگاه دارند.

وی درخصوص آمار تجمیعی خدمات اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی در زمینه خدمات رسانی به بیماران تنفسی و قلبی در تاریخ 19 و 20 آبان به تفکیک استان، خاطرنشان کرد: در استان اصفهان 718 بیمار تنفسی و قلبی، در استان البرز 640 بیمار، در استان تهران 2863 بیمار، در استان قزوین 219 بیمار، در استان قم 126 و در استان مرکزی 164 و در مجموع، چهار هزار و 730 بیمار تنفسی و قلبی، توسط اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی پذیرش شده و تحت مراقبت های درمانی قرار گرفتند.