آرشیو دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸، شماره ۳۵۶۴
جهان
۷

رویداد

پاکستانی ها در انتظار استعفای خان

ده ها هزار نفر از اسلام گرایان پاکستانی که در پایتخت این کشور دست به راهپیمایی و تحصن زدند، منتظر پایان ضرب الاجلی هستند که از سوی رهبرشان برای استعفای عمران خان، نخست وزیر این کشور تعیین شده است. این در حالی است که دولت پاکستان ضمن رد استعفای نخست وزیر، از آمادگی خود برای مذاکره با مخالفان خبر داد.

ورود آرامکو به بازار بورس

روزنامه الشرق الاوسط عربستان سعودی روز گذشته نوشت: بخشی از سهام شرکت نفتی آرامکوی عربستان با موافقت دولت سعودی به مدت شش ماه در بازار بورس داخلی ریاض عرضه عمومی شد.

تعلیق حساب های تلویزیون حزب الله لبنان

شبکه اجتماعی توییتر اکثر حساب های کاربری تلویزیون المنار گروه حزب الله لبنان را به حالت تعلیق درآورده است. بنا بر گزارش ها، حساب های کاربری المنار به زبان های انگلیسی، اسپانیایی و فرانسوی هم از دسترس خارج شده، اما حساب های خاص برخی برنامه های این شبکه همچنان در دسترس است.

ترامپ غایب نشست آسه آن

رهبران کشورهای درحال توسعه اقتصادی جنوب شرقی آسیا و دیگر کشورهای منطقه ای در نشست آسه آن در تایلند حضور دارند، اما دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا غایب این نشست است. پرایوث چان اوچا، نخست وزیر تایلند، گفت این گروه به دنبال دستیابی به توافقی اولیه درباره شراکت اقتصادی جامع منطقه ای با حضور 16 کشور است که قریب به یک سوم از کل تجارت جهانی را در اختیار دارند.

سفر فرمانده کردهای سوریه به آمریکا

با وجودی که چندروزی بیشتر به سفر رجب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، به واشنگتن نمانده است، اما خشم آنکارا از تحریم های روزافزون اخیر کنگره علیه خود و نیز سفر احتمالی فرمانده نیروهای «سوریه دموکراتیک» به آمریکا، شک وتردیدهای بسیاری در مورد این سفر اردوغان به وجود آورده است.