آرشیو شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸، شماره ۹۶۳۳
شهرستان ها
۵

بازدید فرماندهی قرارگاه شیمیایی سازمان پدافند غیرعامل کشور از ناحیه صنعتی شهید بابایی استان مرکزی

اراک- خبرنگاررسالت: به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی در این بازدید  مرتضایی مدیرHSE  اقدامات ایمنی شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی را تشریح نمود. 

وی اظهار داشت : ناحیه صنعتی شهید بابایی با مساحت 200 هکتار دارای فاز عمیلیاتی 50 هکتار بوده که با توجه به نزدیکی به پالایشگاه و پتروشیمی امام خمینی شازند دارای صنایع پایین دستی نفت و شیمیایی متعدد بوده و لذا دارای اهمیت زیادی در زمینه پدافند شیمیایی می باشد. 

وی افزود : احداث 17 ایستگاه آتش نشانی در سطح شهرک های صنعتی استان و تجهیز آنها به22 دستگاه خودرو آتش نشانی و تجهیزات امداد و اطفای حریق طی سال های گذشته و همچنین اجرای بیش از 300شیرهیدرانت در سطح شهرک ها و ممیزی ایمنی700 واحد صنعتی از اقدامات این حوزه بوده است. 

مسئول قرارگاه شیمیایی پدافند غیرعامل سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز توسعه تجهیزات ایستگاه آتش نشانی  متناسب با سطح ریسک ناحیه صنعتی و ارتقاء تعامل با واحدهای صنعتی و آمادگی شناخت خطرات و تهدیدات صنایع شیمیایی را توصیه نمودند.

 شاهوردی در حاشیه بازدید از واحد تولیدی بر رعایت اصول پدافند غیرعامل در حوزه های مختلف پدافند شیمیایی، پدافند سایبری و پدافند زیستی در راستای مصون سازی و کاهش آسیب پذیری تاکید شد.

 وی همچنین در این بازدید بر برگزاری دوره های آموزشی و رزمایش های مشترک برای افزایش توان علمی و کارایی مجموعه دست اندرکاران واحدهای تولیدی در شرکت شهرک های صنعتی تاکید شد.